mijn laatste werk

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
105
het schaaltje zou me nog lukken, maar de kikker en slak!, petje af heel mooi.
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Heel knap. Ik zou best willen weten hoe je zoiets maakt.
Overigens hoop ik van harte dat je nog heel veel mooie dingen mag maken en doen. (mijn laatste werk......)
 

josee

Actieve deelnemer
21 okt 2014
60
115
wechelderzande
ik had een voorbeeld uit het tijdschrift Woodcarving, voor de kikker althans. Alles is uit 1 blok gesneden wat betekent dat je heel veel moet wegkappen.
De slak was niet zo moeilijk maar de kikker wel, je moet je alles in 3D voorstellen en dat is niet zo gemakkelijk.
 
P

Pel

Guest
Welk hout heb je gebruikt Josee? trouwens je topic is verplaatst het stond eerst bij houtsnij gereedschap en werkwijze dus het staat er twee keer in.

Groet Pel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
P

Pel

Guest
Inderdaad, als je het hout zou gebruiken als een werktuig dan zou het ongeschikt zijn, maar als kunst werkstuk met die prachtig tekening van het hout is het toch een prachtig plaatje? De kikker stond inderdaad in het tijdschrift wood carving, ik wilde hem zelf ook maken, maar het is er nog niet van gekomen. Je hebt echt aanleg om een heel goede hout snijder te worden, heb je soms les gehad in hout snijden?

Groet Pel.
 

josee

Actieve deelnemer
21 okt 2014
60
115
wechelderzande
ik krijg een beetje goeie raad van een ervaren houtsnijder maar verder probeer ik via boeken en het tijdschrift Woodcarving ervaring op te doen.
 
P

Pel

Guest
Ik zou zeggen ga zo verder Josee, je hebt het in de vingers, de grote van de kikker en de slak zijn een met de schaal, ze zijn perfect. het origineel is van Chris Pye, maar jij hebt er toch weer mooi een eigen inspiratie aan toegevoegd door het slakje erbij te zetten. Het is vaak lastig vind ik persoonlijk met het houtsnijden, de verhoudingen goed krijgen. Josee veel succes met je volgende project, in het tijdschrift Woodcarving staan meer dan genoeg voorbeelden.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.