blind ophangen

Peter Neijts

Actieve deelnemer
11 jul 2011
154
8
In een nis wil ik mijn steigerhoutenplanken 'blind' ophangen. Maar ik kom er eerlijk gezegd niet goed uit wat een goede en vooral fraaie oplossing is. Wellicht dat jullie ideeen hebben.

Op de foto kan je terug zien dat ik een van de planken even tijdelijk heb ondersteund. Nadeel van steigerhout is dat plank een aantal krommingen kent, zowel in de diepte als breedte van de plank. Dat vind ik fraai maar geeft een extra moeilijkheid bij het bevestigen aan de muur. Die bevestiging kan overigens rondom, aan drie kanten dus.

Wie heeft er een oplossing voor dit 'probleem'?
2016-01-20 20.05.01 (Custom).jpg2016-01-20 20.21.19 (Custom).jpg
 

Bijlagen

  • 2016-01-20 20.05.01.jpg
    2016-01-20 20.05.01.jpg
    27,1 KB · Weergaven: 282

WR1944

Oud hout
Die dragers aan de achterkant zijn natuurlijk wel een goed idee maar de belasting van de plank zal toch vrij beperkt moeten blijven om de zaak niet uit de muur te laten breken.
Als extra ondersteuning kun je aan de zijkanten een stripje hout of metaal tegen de muur schroeven. Dat laat je een paar centimeter voor de voorkant van de plank eindigen. Dan maak je een passende groef in de zijkanten van de plank die ook niet tot aan de voorkant doorloopt. Met die extra ondersteuning aan de zijkanten kun je de plank een flink stuk meer belasten.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Als het een stenen muur is in zowel de plank als de muur een gat boren en een stuk draadeind of wapeningsstaal met een chemisch anker vastzetten
In een holle wand de regels opzoeken en daar hetgat in boren
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Drie stukken hoeklijn op de muren vastzetten. Uitsparing hiervoor in het hout maken. Voor het einde van de kant stukje laten staan.
Kan je de plank er zo opschuiven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.