CNC-frees vloer

Dmeeder

Nieuw lid
20 jan 2016
2
0
Hoi iedereen

Ik heb een CNC-gefreesde vloer ontworpen van allemaal driehoekjes. Ik wil deze op een betonnen vloer plaatsen los van de wanden. Hebben jullie een tip hoe ik deze het best kan plaatsen, en wat voor soort hout ik het best kan gebruiken? Ik zou ook graag een donker hout hebben, maar ik heb niet zo veel centen dat ik een mahonie vloer kan plaatsen, dus misschien een goedkopere houtsoort met een donkere afwerking?

Hoor graag van jullie!
 
P

Pel

Guest
Hoe wil je die driehoekjes op de vloer vast maken?

Groet Pel.
 

Dmeeder

Nieuw lid
20 jan 2016
2
0
Hoi,

ja aangezien deze geen mes en groef (of een andere verbinding) hebben, zou ik deze op een afgewerkte ondergrond lijmen.
 
P

Pel

Guest
Heb al eens gekeken of de vloer wel perfect vlak is en hoe wil je die op de vloer lijmen, anders moet je met een ondervloer werken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Als je geld wil besparen zou ik je aanraden op marktplaats te gaan kijken voor een gebruikte vloer
Als je deze delen eerst door een vandiktebank gooit zijn ze als nieuw (zelf gedaan met eiken) en heb je een flinke stapel hout
er worden ook wel andere soorten vloeren aangeboden dan eiken (mahonie, wenge etc)
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Je kunt ook eiken (dubbel) roken om de kleur donkerder te maken. En ik zou een goede parketlijm voor tapis gebruiken.
Eventueel verlijmde ondervloer toepassen en deze vlakschuren voor plaatsen als de ondergrond ruw is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.