meubelpanelen

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Hallo,

Voor het binnenwerk en de lades van mijn badkamermeubel wil ik meubelpanelen gebruiken.
Zijn meubelpanelen meubelpanelen of is er toch verschil in kwaliteit. Deze zijn goedkoop bij Hubo, Gamma en andere DHZ-zaken .
Of zouden jullie me andere plaatmateriaal aanraden?

Groeten en bedankt voor uw antwoord.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Kijk eens bij een houthandel.
Scheelt soms pittig in de prijs en ze zijn een stuk rechter.

Bij de bouwmarkt staan ze, bij de houthandel liggen ze.
Daar blijven ze een stuk vlakker van
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.536
Kijk op marktplaats of er een verkoper van bruynzeel of lundia stellingen bij je in de buurt zit. Hier hebben ze over het algemeen stapels planken,van 30cm tot 80 cm breed en max een meter lang.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Kijk eens bij houtenpanelen.nl
Het is wel zo dat er kwaliteitsverschil is en dat zit in de noesten, vingerlas, of korte latten die aan elkaar gelijmd zijn. Bij de Splinter is het wel zo dat, toen ik er ging kijken, ze niet zo heel veel op voorraad hadden.
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
De panelen van de Hornbach hebben een prima prijs/kwaliteit verhouding wat mij betreft. Heb zelf voor een project de goedkoopste vuren panelen gebruikt die ik kon vinden (houthandelaar op Marktplaats gevonden), maar die bleken uiteindelijk toch wel van behoorlijke matige kwaliteit. Sommige bij aanschaf al zo krom als een hoepel (alles was al verzaagd door de handelaar) en laatst met een reststuk van zon' 50cm x 50cm van een paneel eens gekeken wat er gebeurde als ik er kracht op zou zetten. Brak op de lijmnaad! Dan is het volgens mij ook nooit goed verlijmd geweest, volgens mij moet de lijmverbinding toch vaak sterker zijn als het hout. Uiteindelijk kwam ik voor het project wat hout te kort en heb toen nog aantal panelen bij de Hornbach gehaald, die waren al een stuk rechter/steviger, maar ook niet perfect.

Ik heb hier inderdaad ook nog wat Lundia stellingen staan en die (grenen dacht ik?) planken lijken wel van een andere planeet te komen. Echt een wereld van een verschil. Kaarsrecht en 'keihard.' Als ik nog eens iets met meubelpanelen ga doen ga ik denk ik ook op zoek naar oude Lundia legplanken. Of Bruynzeel zoals hierboven genoemd, die tip kende ik zelf nog niet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.