Reparatie Haubold PN 4025 tacker

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Ik heb een probleem, mijn Haubold 4025 tacker weigert om fatsoenlijk 25mm nieten te verschieten. Zonder weerstand knalt ie ze eruit, maar als ik wat vast wil zetten dan blijven ze eruit steken en schiet het onderhoudsluikje op de tacker open. 16mm nieten kan ik wel met goed fatsoen verschieten, dus hij doet het nog wel maar niet meer naar behoren. :(

Hebben jullie ideeën om dit te verhelpen of een adres van iemand die het voor een schappelijke prijs kan verhelpen? :)
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Mja, 't is maar net hoe je een tacker beschouwd. Maar als 't helpt, zou een modje dit topic dan willen verplaatsen naar het elektrike deel? :)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.910
2.534
Ik mis wat informatie. Kan je alleen nieten 16 schieten en weigert hij bij alles wat groter is? Is hij het ineens gaan doen? Als je je verveelt kan je er even mee langskomen,ik woon in utrecht.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Nou chevy, hij is het ineens gaan doen. Hij was een tijdje niet gebruikt en toen ik 'm weer wilde gebruiken heb ik 'm eerst getest. De eerste paar 25mm nieten schoot ie prima, daarna bleven deze (als ze het haalden) halverwege steken en sloeg de onderhoudskap (dat kapje om vastgelopen nieten te verwijderen) open bij iedere niet.

Ik heb vervolgens nieuwe nieten gekocht. Ik had 5025, zou moeten kunnen maar omdat deze bijna op waren heb ik een doosje 4025 gekocht. Maar helaas, ook deze willen niet het hout in. De 16mm nieten schiet hij er wel netjes in.

Je aanbod ga ik misschien wel accepteren. Heb je vaker met tackers gestoeid? :)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.910
2.534
Ja,ik repareer zoveel mogelijk mijn eigen gereedschap. ooit begonnen als onderhoudsmonteur. Zondags kan je gratis parkeren. Heb je wel genoeg lucht? En dan bedoel ik, zit er niet iets in de luchtingang, dat de flow hindert.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.