Güde of De Walt radiaalzaag.

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Hallo,

Ik wil binnenkort een radiaalzaag aanschaffen.
Ik zit te twijfelen tussen een nieuwe Güde radiaalzaag of een De Walt gebruikte afkortzaag.
Ik zou graag wat meer over de kwaliteit van de Güde willen weten, als die mij goed genoeg zijn dan koop ik mij een Güde die 50 centimeter kan zagen (rond de €220.00.

Als de berichten daarover niet goed zijn dan zou ik mij graag een gebruikte De Walt aanschaffen die zeker 26 cm kan zagen. (die zijn beter dan de Güde maar de Güde is goedkoper en heeft garantie).

Kan iemand mij meer informatie geven over de voordelen en nadelen van de Güde of De Walt?
(liefst een soort van vergelijking :))
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
gude valt naar mijn mening onder hetzelfde verhaal als einhell,mannesmann en dergelijk budget merken. ook hier ligt het weer wat je ermee wil gaan doen. persoonlijk zou ik voor een gebruikte dewalt gaan of anders doorsparen voor een mooi kapex :D

rick
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
HBM is ook redelijk een budgetmerk meen ik. Een oom van mijn vriendin heeft voor metaalbewerking veel HBM machines en dat bevalt uitstekend. De tendens op dit forum is dat machines tot in tienden van mm's en graden nauwkeurig moeten zijn en ik heb mijn twijfels of HBM machines dat halen.
Ze hebben overigens een website waar nieuw EN occasionprijzen op staan.
http://www.buitelaar.nl . Die site is wel een goede graadmeter qua prijs denk ik :) .
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
'Okke' zegt dat een kennis van hem voor metaalbewerking ook HBM machine's gebruiken.
Ik ken iemand die in de metaal werkt, en die is van mening dat in de metaal nog veel nauwkeurig gewerkt wordt dan in de houtbewerking. Dus als HBM ook in de metaal worden gebruikt, denk ik dat, dat wel meevalt qua nauwkeurigheid.

Via, via ben ik nog een zo goed als nieuwe De Walt afkortzaag tegengekomen.
Ik heb daar verder nog geen info over maar ik denk dat die wel duurder word dan een HBM.

Groeten Rudolf.
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Heb me uiteindelijk maar een gebruikte Dewalt DW1251 aangeschaft.
Ben er tot nu toe tevreden over.
De originele Dewalt stickers zitten wat los. Zijn die stickers nog nieuw te koop, zodat ik ze kan vervangen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.