Geïsoleerde multiplex garagedeuren

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Al enige tijd zit ik te dobben hoe ik de dubbele garage deuren ga maken.
Kozijn is reeds klaar.

Mijn eerste plan was het maken van een frame van meranti deze dan bekleden aan weerszijden met multiplex. De deuren wil ik dan vullen met pir isolatie.

Ook heb ik gedacht aan aluprime multiplex platen. De versie met een aluminium laagje.
Echter deze zijn totaal niet geïsoleerd. En erg duur.

Aangezien optie 1 wat meer haken en ogen heeft doordat het hout en multiplex een andere werking heeft.
Daarom is het verlijmen van de multiplex platen op een houten frame waarschijnlijk niet zo'n goed idee.
Klopt dit?

Nu ben ik in twijfel of het misschien niet handig is om het frame van multiplex stroken te maken. Zo heb ik de zelfde werking qua materiaal en kan ik alles in elkaar lijmen om zo een sterke deur te maken.
Tevens kan ik op deze manier de deur weer vullen met isolatie.

Is de laatste optie een goed idee?

De deur word dan.

8mm plaat binnenzijde.
30mm frame regels.
10mm plaat buitenzijde.

De 8mm binnenplaat ligt iets naar binnen, zodat de deur ongeveer 40mm dik word.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.
Zal dit ook nog steeds krom trekken?
Wel zou ik dan binnen in de deur wat metalen strips verwerken zodat de deur niet tot nauwelijks krom kan trekken.

Graag hoor ik ik jullie bevinden
 

Kant

Nieuw lid
28 mrt 2015
4
0
Er zijn ook geisoleerde multiplex deurplaten in de handel, 10-20-10 met 'randhout' voor de scharnieren en sloten.
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Er zijn ook geisoleerde multiplex deurplaten in de handel, 10-20-10 met 'randhout' voor de scharnieren en sloten.

Ik heb deze nog niet gevonden?
Hebben ze een bepaalde naam?
En zijn ze qua prijs nog een beetje interessant?
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Bedankt Heren.

Ik ga morgen weer opzoek.

Maar wat vinden jullie van het idee om het frame van multiplex te maken?
Dit heeft voor mij al voordeel dat ik de deuren op gewenste maat kan maken.

Met als voordeel dat ik ze ongelijk verdeeld kan maken.

Groeten Frank
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Bedankt Heren.

Ik ga morgen weer opzoek.

Maar wat vinden jullie van het idee om het frame van multiplex te maken?
Dit heeft voor mij al voordeel dat ik de deuren op gewenste maat kan maken.

Met als voordeel dat ik ze ongelijk verdeeld kan maken.

Groeten Frank

Hoe groot wil je het frame maken dat de werking van 2 verschillende houtsoorten een issue wordt? volgens mij ben je niet de eerste die het op deze manier oplost. En wellicht anders een sandwich van Trespa, PIR en multiplex. Dan houd je ook nog wat dikte voor je PIR plaat.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
C1421040215095ALU-wit.jpg


Afgewerkt met MDF, dat is toch niet geschikt voor buiten?
 

pw64kleinmeubel

Actieve deelnemer
15 dec 2015
105
0
Apeldoorn
Kijk maar op de site van Pontmeyer er zit 15 jaar gARANTIE OP OOK VOOR BUITEN WORD IN DE BOUW GEBRUIKT ALS VOORDEUR

- - - Updated - - -

15 JAAR GARANTIE
 

pw64kleinmeubel

Actieve deelnemer
15 dec 2015
105
0
Apeldoorn
Tricoya deklaag (9mm extreem duurzaam mdf (met een gegarandeerde levensduur van maar liefst 50 jaar) duurzaamheidsklasse 1 met een zeer hoge dimensiestabiliteit)
- 80mu/80mu gegrond
- Makkelijk te tillen (lichtgewicht kern van PUR)
- Nauwelijks uitzetting en krimp
- Onderdorpel (van tricoya) beter beschermd tegen vochtindringing
- Breed randhout waardoor veel flexibiliteit voor maatwerk
- Zeer glad af te werken
- Voorzien van stabilisatiestrips (ipv aluminium tussenlagen) voor een zeer vlakke deur
- Platen zijn per stuk verpakt inclusief hoekbeschermers

Toepassingen
- De platen zijn goed freesbaar en glad af te werken
- Deuren waarbij stabiliteit en vlakheid belangrijke kenmerken zijn, ook onder moeilijke omstandigheden in bijvoorbeeld een vochtige omgeving
- Daarnaast kan inbraakwerendheid ook een goed argument zijn om tristabiel light toe te passen
- Advies gebruik RVS deurbeslag ter voorkoming van corrosie

Certificaten en garanties
- 15 jaar garantie
- FSC
- CE 2+downloads


foto's

bijbehorende artikelen
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Heren bedankt voor de reactie.
Ik zal de komende dagen eens verder gaan zoeken wat het een en het ander kost.

De sponning breedte is ongeveer 2.3 meter, zelf zat ik te denken aan een loopdeur van ca 1 meter en de andere deur de rest.

Of als de brede deuren te duur worden om voor 1.22 te kiezen en de deur de rest.

In ieder geval bedankt zover
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Heren bedankt voor de reactie.
Ik zal de komende dagen eens verder gaan zoeken wat het een en het ander kost.

De sponning breedte is ongeveer 2.3 meter, zelf zat ik te denken aan een loopdeur van ca 1 meter en de andere deur de rest.

Of als de brede deuren te duur worden om voor 1.22 te kiezen en de deur de rest.

In ieder geval bedankt zover

Ik zie graag je oplossing. Moet zelf nog een aantal buitendeuren maken bijvoorkeur geisoleerd. Maar heb nog niet iets gezien wat me haalbaar leek.
 

Bouwerij

Nieuw lid
17 jan 2016
7
1
Als ik kijk naar de "Tristabiel light" is dat niet meer dan 2 multiplex platen met wat versteviging en een laag PIR ertussen. Ik weet niet wat ze kosten, maar je zou het ook zelf kunnen maken. Duren zijn duur, maar als je je eigen arbeid niet rekent ben je voor €200 per deur klaar (2x Uniprime en 2 m2 PIR). Dat is niet veel voor een middagje zagen en lijmen lijkt me. Volgens mij geeft Uniprime 10 jaar garantie op hun product. Kopse kanten ad onderzijde zijn altijd een probleem, maar met een goede laag epoxy ad onderkant..

Succes!

Maarten Paul
 

PBT

Actieve deelnemer
Als ik kijk naar de "Tristabiel light" is dat niet meer dan 2 multiplex platen met wat versteviging en een laag PIR ertussen. Ik weet niet wat ze kosten, maar je zou het ook zelf kunnen maken. Duren zijn duur, maar als je je eigen arbeid niet rekent ben je voor €200 per deur klaar (2x Uniprime en 2 m2 PIR). Dat is niet veel voor een middagje zagen en lijmen lijkt me. Volgens mij geeft Uniprime 10 jaar garantie op hun product. Kopse kanten ad onderzijde zijn altijd een probleem, maar met een goede laag epoxy ad onderkant..

Succes!

Maarten Paul

Kant en klaar betaal ik voor een alutherm deur, ongegrond, bij jongeneel iets van 260 euro per stuk ex btw in de maat 215x95cm. Hierop krijg je dan 10 jaar garantie
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.