PDA

Bekijk Volledige Versie : Open Dag Masave Fijnhouthandel 2016 met diverse demo's

rickkoorman
17-01-16, 07:57
Hallo mede houtliefhebbers,

Zaterdag 28 mei organiseren we weer onze open dag van Masave Fijnhouthandel. Naast natuurlijk veel hout,fineer en andere toebehoren komen er ook weer een aantal houtbewerkers een demo geven en vertellen over hun activiteiten. Dit is weer een mooie mix geworden. Van fulltime gitaarbouwer tot hobbymatige kistjesbouwer :D

Zaterdag 28 mei
12-17 uur

Creatieve Coorperatie
Esdoornstraat 3
Zwolle

Programma :

Sergon Sikking
Sergon laat zien hoe hij zijn gitaren maakt. Zowel acoustisch als elektrisch. 1 van zijn gitaren staat nu bij ons in de kamer, een enkeling zal deze al wel gezien hebben.

SirJacobs Didier (http://didiersirjacobs.jalbum.net/Houtdraaien/ )
Hier kan je weer zien wat er allemaal mogelijk is met een houtdraaibank. De nadruk zal liggen op excentrisch draaiwerk.

Roeland Brekelmans (http://meubelmakerijbrekelmans.nl/ )
Roeland komt weer als allround-vraagbaak op het gebied van houtbewerking.

Ronald Kanne (http://dehoutdraaierij.nl/ )
Ronald komt weer laten zien hoe hij zijn fantastische schalen maakt. Verder verkoopt hij ook vele toebehoren voor het houtdraaien.

John Muijen (http://www.guitarsupplies.nl/ , http://www.muijen.nl/ )
John komt met een kleine selectie gereedschap en afwerkmiddelen van zijn webwinkel Guitarsupplies. Verder bouwt en repareert John gitaren.

Meron Brouwer
De forumleden van woodworking.nl zullen het werk van Meron zeker wel eens gezien hebben. Miniatuurhoutsnijwerk en bijzondere kistjes.

Frank de Haan (http://www.dehaanguitars.nl/ )
Frank bouwt gitaren en geeft ook les op dit gebied. Van korte workshop tot complete opleidingen. Echt een enorme bron van kennis !

Herman Mulder (http://www.mulderbass.com/nl/ )
Herman bouwt al enkele jaren bijzondere basgitaren uit de meest bijzondere houtsoorten.

Lars vd Velde
Lars komt laten zien hoe hij zijn mooie kistjes en andere projecten maakt.

Gerard Bril
Wat ik heb met hout heeft Gerard met metaal! Hij komt laten zien wat er mogelijk is met metaal. Je kan denken aan onderstellen voor tafels en nog veel meer.

Het is niet nodig om je op te geven hiervoor. Aangezien dit een open dag voor ons bedrijf is zijn er dan uiteraard geen entree kosten. Deze vraag kreeg ik vorig jaar namelijk een paar keer.

JOHN LAMERS
17-01-16, 08:06
Leuk Rick,

ik hoop dat ik ook nog even langs kan komen.

superfly
17-01-16, 09:23
Leuk. Staat in de agenda!

Spaander
17-01-16, 09:29
Leuk, maar ik kom alleen als tuoh (Andre) dat rare tafeltje en Didier zijn pinokkio meeneemt.;)
Mvg,:).

sirjacobsd
17-01-16, 09:57
Leuk, maar ik kom alleen als tuoh (Andre) dat rare tafeltje en Didier zijn pinokkio meeneemt.;)

Pinokkio is zeker vrij die dag, maar Rick beslist wie daar de aanwezigen zullen zijn.

Spaander
17-01-16, 11:01
Pinokkio is zeker vrij die dag, maar Rick beslist wie daar de aanwezigen zullen zijn.
Goedemorgen Didier,
Je staat op de lijst van deelnemers hoor zie Blog: 'Mijn belevenissen.....'

Hunto
17-01-16, 11:40
Goedemorgen Didier,
Je staat op de lijst van deelnemers hoor zie Blog: 'Mijn belevenissen.....'

Zou hij het al weten? :p

lhoornweg
17-01-16, 11:40
Super! direct in mn agenda genoteerd!

sirjacobsd
18-01-16, 07:40
Zou hij het al weten? :p

Inderdaad Hunto, ik had de lijst nog niet gezien.
Momenteel ben ik te druk bezig bij mijn schoonbroer en 'k ben wat te weinig actief bezig op deze forum.
Ik kom er zeker weer aan binnenkort.
Er speelt een volgende projectje in mijn hoofd.
Het is al een paar weken uitgetekend, maar geen tijd.
Ik ben zeker weer in de wolken om er bij te horen.
Rick, het staat genoteerd en pinokkio is ook akkoord.
Nu tijd om te beginnen af te tellen.
Groetjes.

Resetter
18-01-16, 19:31
Natuurlijk weer aanwezig ;)

Philipp-Brunke
06-02-16, 10:28
Super!!

Heb de datum genoteerd!

Zijn er toevallig nog mensen die mee willen carpoolen of zelf carpoolen (vanuit zeeland of omgeving)
Groeten

Jimmy_
06-02-16, 10:41
Super!!

Heb de datum genoteerd!

Zijn er toevallig nog mensen die mee willen carpoolen of zelf carpoolen (vanuit zeeland of omgeving)
Groeten

Zeeland het dorp of de provincie?

Philipp-Brunke
06-02-16, 11:25
Provincie Sorry!.

Oostkapelle om precies te zijn maar België is natuurlijk ook dichtbij dus eventuele belgen zijn ook welkom

rickkoorman
06-02-16, 15:47
Goed idee !!

MasaveHout
13-02-16, 07:52
Deze week heb ik alle mensen nog eens benaderd die een demo komen geven, het is zo leuk om te merken dat iedereen zoveel zin heeft in deze dag. Komende week kan ik de plattegrond klaarmaken. Zoals elk jaar maken we 2 versie's : goed weer en minder goed weer ! Niet iedereen kan met zijn spullen in de zon staan natuurlijk dus daar houden we dan ook rekening mee.

Er is een toevoeging aan deze dag in de vorm van een goede vriend van mij : Gerard Bril. Gerard is een tovenaar op het gebied van metaal. Hij maakt allerlei dingen uit metaal. Zo ook mooie onderstellen voor een tafel of bankje ! Erg tof dat hij ook wilde komen naar de open dag van Masave.

harold
13-02-16, 08:57
staat genoteerd. Metaal is ook gaaf!

rickkoorman
10-03-16, 10:57
@harold : Metaal is inderdaad gaaf. Ik wacht momenteel op een aantal metalen onderstellen die ik geschetst heb en waar ik voor mijzelf eaa van wil maken.

Gisteren heb ik weer even gewerkt aan de plannen voor de open dag. Het gros is nu "in theorie" klaar. Het bezoekersaantal is altijd een beetje gokken ( i.v.m. de inkoop van de koeken ;)) , elk jaar komen er meer mensen. Op zich logisch want het aantal klanten groeit ook gewoon door. Hopelijk komen er vele van jullie even kijken op deze unieke dag.

rien 1
10-03-16, 11:53
Jammer maar 28 en 29 mei ben ik uitgenodigd voor een expositie bij Margreet van Vulpen in Frankrijk.

rjmulder
10-03-16, 12:33
Waarom zijn leuke dingen altijd tegelijk?

Wim Kluck
10-03-16, 19:20
Ik dacht begin dit jaar die zet ik in mijn agenda. Dubbele afspraak hoor ik nu. Er staat een afspraak in voor Barcelona. Mijn dochter loopt daar stage. Zijn er noghm leuke winkels in Barcelona?

MasaveHout
08-05-16, 09:26
Zo...de plattegrond is klaar en de voorbereidingen zijn in volle gang. Ik heb enorm veel zin in deze dag. Hele dag een beetje over houtbewerken praten en natuurlijk over hout...heerlijk !!!

Hopelijk tot over een paar weken allemaal.

MasaveHout
08-05-16, 12:00
Mocht je specifieke dingen nodig zijn geef die dan aub zsm door dan zorg ik dat die dan allemaal klaar staan.

katma
08-05-16, 13:38
Koffie en mooi weer :)

H.Katan
08-05-16, 15:19
Nu Rien niet gaat ben ik op zoek naar iemand met wie ik vanuit Eindhoven mee kan rijden, met wie kan ik mee op de 28e ?

sirjacobsd
08-05-16, 19:39
Zo...de plattegrond is klaar en de voorbereidingen zijn in volle gang. Ik heb enorm veel zin in deze dag. Hele dag een beetje over houtbewerken praten en natuurlijk over hout...heerlijk !!!

Hopelijk tot over een paar weken allemaal.

Ja Rick, ik heb er ook enorm veel zin om deze dag bij u een demo te geven.
Ik maak mijn voorbereidingen stilletjes aan klaar.
Iedereen is welkom bij mij en uiteraard ook bij Rick in de eerste plaats.
Pinokkio zal er zekere zijn, maar Rick kent hem van dichtbij. Hij heeft er een ganse dag naast gestaan op de opdendag bij Ronald Kane.
Groetjes en tot 28 mei '16.

MasaveHout
16-05-16, 10:26
@katma : Regel ik !! Koffie is gehaald en mooi weer is besteld

@sirjacobs : Da's mooi !!

48301

48302

48303

Ben al druk bezig met het klaarmaken van diverse stukken hout voor de open dag !!! Naast de reguliere voorraad maak ik ook een aparte plekje voor "OPRUIMING" !!

Goede vriend Marco is een webshop begonnen voor houtdraaiers. Vooral onderdelen voor pennen maar ook andere leuke projecten. Hij komt ook op de open dag.

SunRayes
16-05-16, 13:48
Ik kan die dag geen vrij nemen, maar als het werk mee zit dan kom ik zeker!
Misschien heb ik wel een klusje in Zwolle, dan plan ik het er omheen.

MasaveHout
20-05-16, 09:01
@sunrayes : Hopelijk ben je , altijd gezellig !!

Vandaag begonnen met het verzamelen van hout uit de "winkel" , nu is het wel een klein nadeel om 2 plekken te hebben...hahaha.... Volgende week komt een goede vriend helpen met het transport (heel vaak de trap en neer...) Vandaag al een mooie hoeveelheid houtsoorten in de vingers gehad :

pink ivory
coromandel
kingwood
flamed maple
quilted maple
african blackwood
domingo rosewood
burl maple
spalted maple
3 soorten "mahonie"
beuk met slaap
ziricote
olijf
ebben
padoek
wenge
satinwalnut
bocote
honingboom
tineo
diverse soorten spruce : sitka,engelmann,german en lutz
ovangkol
en vast nog wel meer..... #heerlijkwerkhebiktoch

SunRayes
21-05-16, 11:36
Helaas heb ik gisteren te horen gekregen dat het de 28e echt niet gaat lukken.
Ik haal het nog wel een keer in.

Roeland
22-05-16, 07:53
Beste forummers,

Over een kleine week is het zover de open dag Bij Massave!
Natuurlijk ben ik ook weer van de partij met allerlei gereedschappen, gereedschappen en wat handel. :)
Mochten er nog verzoeken zijn bv over: slijpen, schraapstaal, zagen, beitels, schaven, waterstenen, diamandstenen, natuurstenen, maar ook over het maken/bouwen van je eigen (houtbewerkingen)gereedschappen. Laat het maar weten.
Ik neem een breed scala aan gereedschappen (en kennis :)) mee. En waarschijnlijk ook twee werkbankjes.
Heb er geweldig veel zin in!

fineer hamertje
48482

chariot schaafje
48483

Tot zaterdag.

groetnis, Roeland

MasaveHout
24-05-16, 07:37
Wow...mooi gereedschap Roeland !!

Vener
24-05-16, 19:50
Eigenlijk best wel een goede reden om mijn verjaardag niet te vieren. Ik ben waarschijnlijk van de partij :D

dehoutdraaierij
24-05-16, 22:06
Eigenlijk best wel een goede reden om mijn verjaardag niet te vieren. Ik ben waarschijnlijk van de partij :D

dan vieren wij je verjaardag wel. Neem je gebak mee? :-)

rickkoorman
25-05-16, 08:43
En misschien zingen we ook nog wel een liedje !

Wimmel
25-05-16, 08:58
Er zijn genoeg gitaren voor een muzikale begeleiding :)

meron
25-05-16, 20:47
De spullen zijn gepakt voor zaterdag. En alles past in één tas. Nog een voordeel als je voornamelijk erg kleine dingen maakt.

48696

Tot zaterdag!

Vener
25-05-16, 20:54
En ik maar denken dat ik een rustige dag zou hebben...

Paul W
26-05-16, 06:21
dan vieren wij je verjaardag wel. Neem je gebak mee? :-)

Ronals, jij kunt toch heel goed slingers draaien? Is dat ook meteen geregeld��

MasaveHout
26-05-16, 07:44
@meron : ik zou je helpen tillen zaterdag !!

@vener : Neehoor....dat wordt de hele dag zingen !! Er is er 1 jarig..jaja..jaja...;)

@paulw : da's een goed plan...versieren we "vener" met de slingers van Ronald

MasaveHout
26-05-16, 09:57
Zoals jullie gelezen zullen hebben komt Lars zaterdag helaas niet. Net ging de telefoon en hoorde ik dat John helaas ook niet kan komen. Gelukkig zijn er legio andere mooie demo's te zien en natuurlijk een hele berg hout ;)

Vener
26-05-16, 20:08
Kan ik jullie enthousiasme nog temperen door te veel vertellen dat ik eigenlijk morgen jarig ben :confused:

dehoutdraaierij
26-05-16, 22:36
Kan ik jullie enthousiasme nog temperen door te veel vertellen dat ik eigenlijk morgen jarig ben :confused:

Nee..
😊

MasaveHout
27-05-16, 07:19
Inderdaad...NEE....De stemming zit erin nu !!;);) Ik zet alvast een stoel klaar, daar mag je dan opstaan met je feestmuts en dan gaan we allemaal zingen...hahahaha

The Boktor
27-05-16, 10:34
Ben ook van de partij, samen met nog 2 forumleden die meerijden. Zeg maar delegatie West ;)

Heckemann
27-05-16, 13:24
Dit jaar gaat het me niet lukken om langs te komen, helaas. Ik wens alle bezoekers een hele leuke en leerzame dag toe!

Groets, Rob.

sirjacobsd
27-05-16, 14:41
De spullen zijn gepakt voor zaterdag. En alles past in één tas. Nog een voordeel als je voornamelijk erg kleine dingen maakt.

48696

Tot zaterdag!

Meron,
Het mijne staat ook klaar, maar iets groter.
Mijn vrouwtje en ik zijn klaar voor de grote trip van 330 km naar Zwolle.
Tot morgen en iedereen is welkom bij me.
Sirjacobs Didier en De Smet Karien.
4874648747

meron
27-05-16, 14:52
haha, tot morgen!

MasaveHout
27-05-16, 16:01
@sirjacobs : Zo...uhmmm....da's best vol !! Mooi toch !! Heb genoeg plek om eaa neer te zetten.

Tot morgen allemaal !!

Bosquet
27-05-16, 19:56
Tot morgen !!!

Spaander
27-05-16, 20:35
Tot morgen !!!

Yes, Mvg,:).

MasaveHout
28-05-16, 05:59
Eindelijk is het dan zover !!! Even wat eten en wat koffie en dan richting werkplaats.

de Haan
28-05-16, 06:59
Tot straks.

Wimmel
28-05-16, 19:35
Hey Rick! Bedankt voor een superleuke dag wederom. Net als vorig jaar met een ruime voorraad hout, planken, gloeiend hete koffie, hout, je gezin (ik weet nu eindelijk waar Masave vandaan komt), een miniatuur houtsnijder, koeken, nog meer hout, een Paul, een inmiddels in Nederland zeer bekend Vlaams koppel met fototoestel en een draaibank, een Ronald, hout, een Marco, koeken, gitaarbouwers en had ik al gezegd hout? Oh en koeken!

Oh ja, en je had zelfs mooi weer geregeld terwijl men onweer beloofd had. Het was weer lekker "down to earth", goed geregeld, gezellig, ongedwongen maar dat gecombineerd met hoge kwaliteit, precies de reden waarom ik, maar volgens mij ook vele anderen, bij jou terechtkomen als we iets nodig hebben.

Ook bedankt voor het stuk Black Limbo, ik ga kijken of ik hier iets mee kan, top dat je aan me dacht.

Oh, en ik wil niemand verraden, maar mocht je je afvragen waarom in je houtopslagplaats er een stuk boomschors door je ruit is gegaan, bel dan vooral eens met Ronald :).

de Haan
28-05-16, 19:53
Een fotoselectie van deze dag en Rendew, je staat er 2 keer op.

48761

48762

48763

48764

48765

48766

48767

48768

48769

48770

48771

48772

48773

48774

48775

48776

48777

48778

48779

48780

48781

48782

48783

48784

rjmulder
28-05-16, 20:06
Rick TOP geregeld, als het volgend jaar weer is en ik kan kom ik weer.
Het was erg gezellig, een super sfeer, het was ook leerzaam, misschien ook nog wel gevaarlijk maar dat is nog even afwachten :)
Ook was het erg leuk om een aantal leden van het forum te zien/spreken en ook van een aantal het werk te zien.

meron
28-05-16, 20:09
Erg geslaagde dag. Leuk om de gezichten bij de namen te zien en ontmoeten. Bedankt iedereen voor de leuke gesprekken. En bedankt voor de nieuwe ideeën en inzichten die ik heb opgedaan tijdens die gesprekken.

Hirumili
28-05-16, 20:41
Masave, bedankt voor jullie gastvrijheid.
Ik was er op de motor, prachtig mooi weer, leuke gesprekken gehad en gehoord, prachtige mooie Kunstwerken gezien, de koffie en koek waren lekker, nog handel gedaan met Roeland dus een geslaagde dag, ware het niet dat 20 kilometer voor Drachten ik midden in een plaatselijke stortbui terecht kwam, zeiknat kwam ik in droog Drachten aan.
Ondanks dit laatste, heb ik toch genoten.

groet, Michael

Bert Vanderveen
28-05-16, 20:55
Plus een van mij. Vond het inspirerend & fijn om Rick te ontmoeten.

Spaander
28-05-16, 21:16
Eindelijk voor de eerste keer naar Zwolle geweest, dat is mij goed bevallen zie hier mijn registratie in beeld.

48794
Hé dat is een bekende, gelukkig weer zonder pleisters.

48795
Yes, daar was ik ook voor gekomen en nog veel meer prachtig spul.

48796
Hé wat is dat nou, wat een raar tafeltje?

48797
Is dit nu het rare tafeltje?, (de maestro) ja dat is em.

48798
Ja, het is raar maar het kan meer dan je denkt.

48799
Bedankt touh voor de uitleg, en daar is de koffie.

48800
Wat een prachtige gitaren.

48801
Daar is de meester krullendraaier.

48802
Wat lijkt het allemaal gemakkelijk als hij staat te draaien.

48803
Aan draaiers geen gebrek zoals je hier kunt zien.

48804
Hout, hout, hout, …….

48805
Hout, hout, enz…..

48806
Geen vraag teveel en vakkundige uitleg en demonstratie bij Roeland.

48807
Roeland, bedankt voor je simpele uitleg, hoe te slijpen.

48808
Hé die komt mij bekent voor.

48809
Waar kletsen zij over? als ik die baard zie nou dan weet ik het wel.

48810
Ja hoor, wie staat er weer te koffie-leuten?

Al met al weer een leuke middag gehad en Bosquet had nog wat meegenomen voor mijn aankomend project.
Bedankt Rick en familie, (de koffie was inderdaad lekker).
Bedankt alle mensen die daar hun vaardigheden hebben gedemonstreerd, en de mooie artikelen laten zien en hun vakkennis hebben gedeeld.
Er was nog meer maar ik hoop dat andere leden die afbeeldingen plaatsen die ik niet heb geschoten.

Willempie
28-05-16, 21:55
Rick en alle anderen , bedankt voor de leuke dag .
Leuke dag gehad en weer ( te veel ) mooie stukken hout gezien .
Mooi om weer andere houtliefhebbers te ontmoeten .

Groeten Willem

MasaveHout
29-05-16, 07:15
Wat een briljante dag !! Altijd weer veel werk om zoiets voor te bereiden maar meer dan de moeite waard. Zoveel mensen gesproken en ook eindelijk iemand met wie ik al lange tijd mailcontact heb ( :D ) . Dat maakt zulke dagen echt de moeite waard. Allemaal enorm bedankt voor jullie komst. Foto's volgen zsm

Bosquet
29-05-16, 07:27
Al met al weer een leuke middag gehad en Bosquet had nog wat meegenomen voor mijn aankomend project.
Bedankt Rick en familie, (de koffie was inderdaad lekker).
Bedankt alle mensen die daar hun vaardigheden hebben gedemonstreerd, en de mooie artikelen laten zien en hun vakkennis hebben gedeeld.
Er was nog meer maar ik hoop dat andere leden die afbeeldingen plaatsen die ik niet heb geschoten.

+1 !!!

Dank ook aan vrouw en kids die de catering super voor elkaar hadden !!! :o

sirjacobsd
29-05-16, 09:08
Aan al diegene die langs gekomen zijn bij me, bedankt.
Het was een heel boeiende dag voor mijn vrouwtje en mezelf.
Een dikke dank aan Rick, Geertje en kinderen voor de heel goede ontvangst en uitnodiging.
Het was ongeveer 22u15 als we weer thuis waren na een zeer lange dag voor ons met 660 km in de benen.
De auto werd in de garage gepoft en moet nu deze morgen nog volledig gelost worden.
De foto's zullen nog zo spoedig mogelijk volgen die mijn vrouwtje genomen heeft.
Groetjes Karien De Smet en Didier Sirjacobs.

jaap
29-05-16, 09:15
Ja, was een hele leuke bijeenkomst, goed gedaan Rick! En alle exposanten en bezoekers natuurlijk ook :) !

jaap

katma
29-05-16, 09:18
Geertje, Rick en kids bedankt voor de goede zorg en gezellige en geslaagde dag.
Altijd leuk om weer nieuwe mensen te leren kennen en te praten en kennis te delen over onze hobby, passie, verslaving, werk of hoe je het ook wilt noemen :)

Iedereen bedankt!

Ad Beumer
29-05-16, 14:08
Het ziet er weer ouderwets gezellig uit. Ik heb blijkbaar weer wat gemist. :)

Helaas kon ik dit keer niet, maar volgend jaar ben ik er ook weer bij!

Wim Kluck
29-05-16, 15:36
Helaas heb ik het dit jaar gemist. Hier is het 30 graden met een lekker windje. Af en toe een paar krakersrellen maar dat zorgt voor wat leven in de brouwerij. Groeten uit Barcelona.

Vener
30-05-16, 16:02
Bedankt Rick, en niet te vergeten alle exposanten. Leuke dag gehad, en paar stukken hout en een setje fineer rijker. Eens kijken wat ik daar van kan maken ;)
Op de weg terug ook nog langs Baptist geweest om de dag in stijl af te sluiten...

Spaander
27-06-16, 07:18
Foto's volgen zsm

De foto's zullen nog zo spoedig mogelijk volgen die mijn vrouwtje genomen heeft.

Waar blijven die foto's ?