kersewortel met gekleurd epoxy

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
Ik had al een tijdje geen draaiwerken gepost, maar ik heb natuurlijk niet stil gezeten. Laatste werk van 2015 kersewortel met gekleurd epoxy blauw pearlex hoogte 33cm afwerking olie

20151231_161440.jpg 20151231_161451.jpg

sorry voor de liggende foto.

gr Mark
 
Laatst bewerkt:

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Wouw, super gaaf! Kan je zulke vazen ook nog echt gebruiken voor een bosje bloemen? Met epoxy aan de binnenkant bijvoorbeeld? Of is het alleen maar voor 'droog' gebruik?
 

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
Prachtige kleuren, mooie combinatie van hout en epoxy!!

Heb je ook foto's genomen voor het vullen?
 

Stelt

Actieve deelnemer
23 sep 2012
138
1
Schellinkhout
www.facebook.com
Epoxy kan je het beste gebruiken met droog hout. Maar deze is gevuld toen het hout nog nat was.(experiment) mijn voorkeur blijft droog hout.
Als ik een vaas draai draai je hem eerst grof voor, dan begint het gietproces met de epoxy hierover is veel te vinden op YouTube. als het goed droog is draai ik hem af en werk hem af.
ik gebruik als kleurstof Pearlex dit geeft een mooie parelmoer effect.
je mag van mij alles in mijn vazen stoppen wat je wil :) maar ik vindt persoonlijk een risico om water in dit soort dure vazen te doen. maar alles kan en voor alles is een oplossing.
kers.jpgkers 2.jpg
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
je laatste reactie maakt mij erg nieuwsgierig, dure vazen? waar moet ik aan denken als je zegt dure vazen?

Het is echt prachtig werk, het past helaas niet in mijn interieurs maar uit zou het erg graag voor aanpassen!
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Zoek "Cactus juice” op het internet, word veel meer gebruikt voor pennen draaien maar ook wel voor andere dingen, meestal me behulp van luchtdruk of vacuüm in speciale potten.

Hier is wat te vinden, Dave Bell is een expert met dat spul, er is nogal wat kennis voor nodig en vrij duur materiaal.

Dave was/is een member in onze London Ontario turners club, hij heeft al enkele jaren met dat spul gewerkt en geëxperimenteerd

https://forum.canadianwoodworking.c...-do-you-stabilize-wood&highlight=cactus+juice
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Cactus Juice is niet in Europa te verkrijgen en in de USA bestellen kost een vermogen. Daarnaast heb je ook nog vacuüm-apparatuur nodig.
Ik werk graag met hout met slaap en soms is het zo aangetast dat je het beter zou kunnen stabiliseren.
Wie weet er een methode om dat zonder dure apparatuur te doen en met spullen die het hout niet verkleuren?
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
@Wim: Die Starbond verwerk je ook onder vacuüm.
@Leo: normaliter werk ik ook met beter hout, maar beuken met slaap kan zo verschrikkelijk mooi zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.