Trapleuning, renovatie advies gevraagd

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Vanmorgen even bij mijn schone zus geweest. Daar ben ik gecharterd om volgende week wat gipsplaten tegen het plafond te schroeven. Daar ga ik wel uitkomen, maar liep wel tegen een andere vraag aan. De trap wil ze wat meer open dus de paneeltjes (hardboard plaat) had ze alvast verwijderd. Resultaat:

image.jpg

image.jpg
(Oeps, hoe kantel je dit nu op de iPad?)

Dat wordt dus nieuwe spijltjes maken en er tussen plaatsen. Vraag nu is hoe dit het beste te doen? Maakt houtsoort nog uit?

Oh ja, schone zus had ook alvast het gewenste eindresultaat gestuurd.
image.jpg

En ik maar denken dat ik tijd had iets voor mijzelf te fabriceren. Net hout besteld bij onze leverancier uit Zwolle.......
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
In deze stijl horen vrij simpele balusters, niet te sierlijk.

ee796347b4a519e31ff22feb5c95314ae3561a8d.jpg


Zoiets zou wel goed passen denk ik. Hoef je ook niet erg duur hout te kopen. Yellow poplar lijkt mij prima geschikt, makkelijk te bewerken en goed te schilderen.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ik zal denk ik een groef in de leuning en trapboom frezen van 8 a 10 mm breed daar een latje in plaatsen en een spijltje en dan weer een latje en weer een stijltje enz.
De latjes ongeveer 5mm breder dan de diepte van de groef het model van de spijltjes kan je zelf invullen.
 
Laatst bewerkt:

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
In deze stijl horen vrij simpele balusters, niet te sierlijk.

ee796347b4a519e31ff22feb5c95314ae3561a8d.jpg


Zoiets zou wel goed passen denk ik. Hoef je ook niet erg duur hout te kopen. Yellow poplar lijkt mij prima geschikt, makkelijk te bewerken en goed te schilderen.

Dit s inderdaad de stijl die m'n schone zus bedoeld. Daar kwam ik vandaag achter bij het napraten na het aanbrengen van het gipsplaten plafond. Waar ik ook achter kwam was dat ze ook de treden de look wilde geven van het plaatje. :confused:

image.jpg

Tja, maar eens gaan verdiepen hoe ik dat t beste kan doen. 9mm multiplex en dan een kopplaat van dezelfde houtsoort of massief hout. Ook al op het forum gelezen dat men parketstroken gebruikte. Morgen maar eens inmeten en een schetsje maken om hier te delen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.