hoe zouden jullie het doen ? sketchup kasteeltje

marcomatt

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
55
0
Den Haag (ZH)
Hoi allemaal,

Helaas heb ik in augustus vorig jaar een hersen beroerte gekregen.
Nu kan ik dus al een tijde niets meer zelf maken en daar baal ik best wel van.

Nu heb ik het plan opgevat om dan maar tot ik zelf weer aan de slag kan te gaan tekenen,
Dit doe ik in sketchup en het 3D gaat best simpel.
Nu ben ik gaan kijken of ik hier ook een werkbaar plan van kan maken en denk dat ik een eind ben.

Graag zou ik jullie willen vragen of ik iets over het hoofd zie of dat ik het beter helemaal anders kan doen of .... vul maar in.

ik zou dus graag jullie mening willen hebben, ik heb hier van het forum een oud PDF bestandje gedownload en ben hiermee aan de slag gegaan om het playmobiel kasteel te gaan tekenen.

in de bijlage het originele bestandje en mijn sketchup files.

Hoop dat jullie er naar willen kijken en comentaar op willen geven.Bekijk bijlage kasteel.pdf
Bekijk bijlage Kasteeltje.pdf
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Balen voor je, om zo beperkt te zijn. Sterkte!
Volgens mij lijkt je tekening als twee druppels water op het origineel, dus dit zou goed moeten komen, als je het zo maakt.
Belangrijk is de nerfrichting, maar dat had je vast al opgemerkt.
Zelf zou ik de kantelen niet uitzagen, maar uitfrezen op de freestafel (met een hulpstuk voor lipverbindingen, Eng. boxjoint-jig).
Succes, het ziet er gezellig uit, zo'n houten kasteeltje.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Marcomatt dat is vervelend. Hopelijk gaat het herstelproces voorspoedig.
De tekening ziet er verzorgd uit. Wel zou ik de zijaanzichten tekenen om daarop de sparingen aan te geven. Ik zou ze van rand tot hart (dus de 25mm) en van hart tot hart (dus 90mm ipv 115mm) maatvoeren. De maat tot de sleuf (ook 90mm) zou ik tot de onderkant maatvoeren ipv de bovenkant. Dit omdat je vanaf de onderkant maatvoert.
 

marcomatt

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
55
0
Den Haag (ZH)
Ik heb de aanpassingen gedaan, ben nu aan het bedenken hoe ik er nog een zijaanziht bij kan krijgen.

- - - Updated - - -

Ja zou kunnen om te vrezen, wordt het wel strakker.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.280
215
't hoofd van Overijssel
Hoi allemaal,

Helaas heb ik in augustus vorig jaar een hersen beroerte gekregen.
Nu kan ik dus al een tijde niets meer zelf maken en daar baal ik best wel van.

Nu heb ik het plan opgevat om dan maar tot ik zelf weer aan de slag kan te gaan tekenen,
Dit doe ik in sketchup en het 3D gaat best simpel.
Nu ben ik gaan kijken of ik hier ook een werkbaar plan van kan maken en denk dat ik een eind ben.

Graag zou ik jullie willen vragen of ik iets over het hoofd zie of dat ik het beter helemaal anders kan doen of .... vul maar in.

ik zou dus graag jullie mening willen hebben, ik heb hier van het forum een oud PDF bestandje gedownload en ben hiermee aan de slag gegaan om het playmobiel kasteel te gaan tekenen.

in de bijlage het originele bestandje en mijn sketchup files.

Hoop dat jullie er naar willen kijken en comentaar op willen geven.Bekijk bijlage 41433
Bekijk bijlage 41434

Hé die tekening komt mij heel bekend voor, boek trouwens ook. :) marcomatt knikker het SKP bestand hier ook even neer dan tekenen we met z'n alleen even mee.

Je kan onder view diverse dingen uitzetten waardoor je strakkere lijnen krijgt.
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Hmm, wat is de software die er van die mooie sheets van maakt? Ik kan aardig met sketchup overweg maar dit nog niet eerder gezien.
 

marcomatt

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
55
0
Den Haag (ZH)
hahaha, ja hier ben ook ik verliefd op geworden :) de software heet layout en is ook van skechup.
Dit behoort wel tot de pro versie en ik heb nog 23 dagen om het te proberen :)
 

marcomatt

Actieve deelnemer
6 mrt 2014
55
0
Den Haag (ZH)
Ik had verwacht dat als ik mijn 3d Model in layout zou duwen dat hij er dan van die mooie tekeningen van zou maken. dat viel wel even tegen maar een beetje proberen enzo komt er uiteindelijk wel iets werkbaars uit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.