Ik ben op zoek naar de juiste lintzaag

Vikingpirate99

Nieuw lid
1 dec 2015
15
0
Ik ben op dit moment aan het zoeken naar het juiste lint voor mijn lintzaag.
ik zou graag hout en mdf erop zagen en ook HMPE kunstof.
Wat zouden jullie aanraden en welke leverancier is bij jullie de beste.
En welke stand tijd zou je kunnen verwachten van je lint.

Graag hoor ik jullie menig
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Er is GEEN universeel zaaglint waarmee je alle diktes hout en alle andere materialen kunt zagen.
1. Moet je veel rechttoe rechtaan zagen, neem dan een lint van 15-20 mm breed.
2. Moet je veel klein werk doen met veel bochten neem dan een smal lint 4-8 mm; hoe smaller hoe kleinere bochten je kunt maken.
3. Voor dun hout gebruik je een fijne vertanding en voor dik hout een grovere; stelregel is dat er 3 tanden in het hout moeten zijn.
4. Ik heb geen ervaring met plastics, maar ik denk dat je daar een heel fijne vertanding voor nodig hebt en ook een langzame zaagsnelheid.

Een goede leverancier is www.tuffsaws.co.uk. Op de website vind je veel informatie en vragen kun je altijd stellen aan de eigenaar Ian John.
Hier op het forum zijn tientallen leden die bij Tuffsaws kopen. Prijzen zijn redelijk, kwaliteit is dik in orde en verzending snel. In de regel heb je de spullen binnen een week in huis.
 

Vikingpirate99

Nieuw lid
1 dec 2015
15
0
OK helemaal duidelijk, nu had ik een vraag zijn er ook in Nederland goede leverancier van linten voor de lintzaag.
 

Gobert

Actieve deelnemer
12 feb 2015
170
0
Omgeving Arnhem
Athanor,

Heb ook goede ervaringen met deze leverancier.Staan je met raad bij en leveren goed spul en dat alles tegen een redelijke prijs.
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik heb mijnzaaglinten ook van Tuffsaws, ik heb indertijd met hun contact opgenomen, verteld wat voor zaagwerk ik had en heb toen van hun advies gekregen welke zaag ik het beste kon nemen.