Schaal met een randje

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
Uit de andere helft van dit stamdeel cypres ...........

o755io.jpg




.......... kwam dit te voorschijn

a5pcj.jpg



Binnen Ø 180mm, hoogte 70mm, wanddikte 8mm, rand 5mm. Afgewerkt met hardwax olie.
Het hout was tamelijk droog, ondanks de nog aanwezige kern is de vervorming minimaal na 2 weken indoor.

ao2l3p.jpg


23jn6v6.jpg


35ixf2t.jpg
 
P

Pel

Guest
Ik hoop voor jou dat hij niet gaat scheuren, mooi schaaltje, zeker met de mooie rand eraan.

Groet Pel.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi Paul. Wat zal het morgen weer spannend worden met al deze creaties in Roeselare.
 

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
Er zit een klein scheurtje vanuit de kern naar de rand, te zien op de laatste foto. Echter, dat scheurtje was er reeds tijdens het draaien en is na 2 weken niet groter geworden. Hopelijk blijft het zo.

Bedankt voor de reacties.
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Dit is wel een bijzonder stuk draaiwerk. Ooit heb ik ook zoiets gemaakt maar vond het wel een erg spannend proces. Ik had steeds het idee dat er een helicopter rondvloog in mijn werkplaats. Die "vleugels" maken echt herrie , voordeel hiervan is dat je erg bewust bent dat je hier erg goed mee op moet passen. Tot op heden nog maar 1 keer geraakt door zo'n uitstekende rand...

Hoe heb je deze rand geschuurd ?
 

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
De herrie veroorzaakt door de vleugels valt het best mee, de rand is nooit echt onderbroken. Ik heb al ergere "propeller" toestanden meegemaakt :)

Met draaiend werkstuk en een 50mm schuurpad in de boormachine werd het meeste schuurwerk gedaan. Door de boormachine een klein beetje naar rechts én naar onder te kantelen kunnen de vleugels niet in het schuurpapier happen. De rest is een beetje (veel) handwerk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.