PDA

Bekijk Volledige Versie : Holster tbv Accuboormachine

Toxiq
09-01-16, 10:21
Bezig met het bouwen van een schuur (3x3 in douglas) en dus veel schroefwerk merk ik dat het reuze onhandig is steeds je schroefboormachine neer te moeten leggen
Ik zou graag iets van een holster hebben die je bijv. aan je broekriem kunt hangen

Hebben jullie ervaring met zoiets, wat is handig of wat juist niet

De machine gaat een PDC18 festool zijn (en ik heb nog een Ti15 Festool)

Tips, links etc zijn zeer gewaardeerd

jelmer
09-01-16, 10:34
Ik weet niet of het op andere boormachines past, maar ik heb op mijn beide boormachines van dewalt een ijzeren clip die er bij geleverd was. Zo kan je de machine overal aanhangen. Als ik bijv op een ladder sta, hangt de machine aan de achterzak, of ik hang hem aan de ladder. Mijns inziens makkelijker en flexibeler dan een holster die op één plek aan je riem hangt.

41064

chevy66
09-01-16, 10:53
Ik heb een holster van dewalt. Die hangt aan een riem met spijkertassen, ook van dewalt. Het voordeel van deze holster is dat je hem zowel links als rechts kan gebruiken.

Sang
09-01-16, 10:54
Alle merken hebben zo'n riemhaak, moet voor festool ook wel te vinden zijn, zit er een schroefgaatje in de zijkant?

usernaamvergeten
09-01-16, 11:12
Ik moet ergens nog 2 van die clips hebben die op Makita machines hebben gezeten, wellicht heb je daar wat aan? Moet er wel een gaatje zitten in jouw machine natuurlijk.

neel
09-01-16, 11:44
Dit systeem is ook handig: Bigg Lugg (http://www.bigglugg.com/).
Helaas moeilijk verkrijgbaar in NL.
Festool verkocht het jaren geleden ook als fan artikel.
410704107141072

3dmazter
09-01-16, 13:32
Ziet er niet heel veilig uit dat elastiekje om de handgreep.
Heb zelf 2 makitas met van die clips werkt prima.
Kan em hangen waar ik wil.
Is vast voor festool ook wel verkrijgbaar.
Google maar eens op "drill holster"
Genoeg te vinden

neel
09-01-16, 13:48
Ziet er niet veilig uit, maar is het wel!
Het balletje zit enigszins geklemd in de clip.
Bij los nemen van de machine moet je iets harder trekken om los te komen.
Door het elastiek valt de machine eveneens niet snel van de clip. Iets wat bij de metalen broekclips wel eens gebeurd als je bv. knielt.
Het elastiek moet je om de handgreep heen klemmen zoals op de tweede foto.

blike
09-01-16, 14:52
De pdc heeft een "clip" maar deze is eigenlijk enkel te vertrouwen als je hem even moet weghangen, als je op een ladder staat bijvoorbeeld. Als je er mee rond loopt, en je moet je bukken en met dingen zeulen zou ik hem niet vertrouwen. De oplossing van neel is dan veel beter betrouwbaarder, je kan ook zelf iets maken met een karabijn haak en wat elastisch paracord. De pdc is wel vrij zwaar en ik zou er op die manier ook geen hele dag mee rond lopen. Dan is een holster inderdaad wel een betere oplossing, zodat hij niet hangt te bengelen.

http://www.magnogrip.com/index.cfm?pid=10837
Ik heb hier geen ervaring mee, maar deze ziet er ruim genoeg uit voor de pdc.

Jurjen
09-01-16, 15:33
Er zit toch gewoon z'n haak aan de Festool, deze hoef je alleen maar uit te klappen.

Tja niet helemaal doorgelezen tot beneden.. wat Blike had het al gezegd

neel
09-01-16, 15:37
Ziet er inderdaad ook goed uit, nu nog een verkoper in Europa vinden.
Altijd moeilijk met die Amerikaanse spullen. Alleen Amazon UK verkoopt enkele Magnogrip spullen, maar geen holster.
http://magnogrip.images.getfused.com/Products/Magnetic%20Tool%20Holders/002-580.jpg

chevy66
09-01-16, 17:41
Lijkt veel op mijn dewalt holster,die wel in nederland te koop is.

Ruurd.A
09-01-16, 17:49
http://www.engelbert-strauss.nl/Bedrijfsuitrusting/Gereedschap/Gereedschapstas_Access_/PLANO_Boormachinetas-3000520-5505235-0-0.html

http://images.engelbert-strauss.nl/assets/images/MediaOverlay/product/6.Release.3000520/PLANO_Boormachinetas-8035-1-634947645704272731.jpg

misschien is dit iets?

bhengeveld
09-01-16, 17:51
Ik heb zelf deze:
http://www.toolstation.nl/shop/Opbergen/d60/Gereedschapsgordels/sd2867/Plano+accu-schroefboor+holster/p73247

Werkt prima!

- - - Updated - - -

Nou, dat is ook grappig: precies dezelfde, een minuutje na elkaar geplaatst :)

Ruurd.A
09-01-16, 17:52
:D

Toxiq
09-01-16, 19:33
Jelmer, onderaan de accu's van mijn Ti15 zitten (zat) clips, maar die acht ik niet om iets aan te hangen

Chevy66, die van Dewalt heb ik gezien, ziet er goed uit, maar een Dwalt holster op een festool machine....oei, is dat niet hetzelfde als vloeken in de kerk ;)
Maar eerlijk is eerlijk....hij ziet er heel goed uit, precies wat ik zoek

Sang, riem haak ? een schroef gaat heb ik nooit gezien, wat bedoel je precies

Usernaamvergeten, reuze bedankt voor het aanbod, maar ik denk dit niet helemaal is wat ik zoek

Neel, het ziet er bruikbaar uit, maar ook zie ik wel weer de uitdaging om precies het kogeltje in de houder te krijgen, met een flinke jas aan zie je niet precies wat je doet

Blike, dat de PDC een clip heeft weet ik (nog) niet, maar als die net zoiets is als die van de Ti15 dan is dat niet veel soeps, echter de link naar de mangogrip word ik wel heel blij van !!!! zelrfde als de dewalt holster maar dan zonder de gele kleur

Ruurd/Bhengeveld, dat lijkt ind op wat Blike al poste, toch lijkt hij wel wat kleiner, zou een grote machine (want dat is de pdc toch wel) er ook goed in passen ?!

Toxiq
09-01-16, 20:09
Heren, dank u
ik heb de Magnogrip gekocht, met verzenden mee een goeie 25euro, dat vind ik het gemak er van wel waard

http://www.ebay.de/itm/MagnoGrip-002-580-Magnetic-Drill-Holster-Left-and-Right-Handed-Black-New-/311432079250?hash=item4882cc6792:g:ifsAAOSw~gRV3Fr 0

Toxiq
13-01-16, 13:32
Hij is verstuurd volgens het bedrijf waar ik hem gekocht heb, hoop hem snel binnen te hebben :-)

PBT
13-01-16, 14:47
Ik kan je zeggen dat de pdc goed blijft hangen aan die haak. Een tijd geleden een dakconatructie gebouwd waarbij ik hem gebruikt heb, tijdens lopen enzo hing hij ook gewoon aan mien broek

Bijtel
13-01-16, 15:10
Ik heb een leren holster, en ook zo'n Bigg Lugg. Die laatste best veel gebruikt. Maar het elastiek gaat heel zwaar om het handvat, want hij is net niet lang genoeg. Je moet hem ook goed monteren, voor links of rechtshandig gebruik. Hij zit verder in de weg als je de machine weg wilt leggen. Niet optimaal dus, maar het voldoet.

Het holster wat ik heb ik eigenlijk te krap, dus de machine past er niet goed in. Heeft vast niet veel gekost, bij Cranenbroek oid. Weggegooid geld.

Toxiq
13-01-16, 16:00
Die haak (als het is wat ik denk) zat ook onder de Ti15 maar die is er af, dus zo sterk is dat niet

Toxiq
13-01-16, 23:01
Nou ze gaan iig een stuk sneller dan de heren van festool (mijn PDC laat nog even op zich wachten) maar van de Magnogrip kreeg ik dit bericht

We laten je hierbij weten dat het object dat je via het programma voor wereldwijde verzending hebt verzonden, is ontvangen in het verzendcentrum

Toxiq
20-01-16, 11:32
Jippie, hij is binnen..

Kort verslagje:

41560k
De PDC 18/4 valt er prima in, de pocket had nog iets groter gemogen maar ik ben niet bang dat hij er zonder bandje spontaan uitvalt tijdens het lopen (oid)
41561
Wat wel opvalt is dat de de PDC (door zijn zware gewicht en afmeting) na een stukje lopen de houder wat achterover trekt, dat is voor 'uit de houder vallen' niet bevordelijk
Mijner inzien zou een bandje wat om je been gaat een goede toevoeging zijn, je gebruikt zo een ding immers alleen maar als je hem echt nodig hebt en niet bij 2 schroefjes

De houder heeft een clip die je direct aan je broek(riem) kunt schuiven maar ook een pocket waar de riem doorheen kan

41562

De Ti15 doet het wat beter, deze is net zo groot als de PDC maar toch 300 gram lichter waarvan een deel in de batterij zit (hefboom werking doet dan een hoop)

41563

Deze blijft na een stukje lopen dan ook beter op zijn plaats

TOT SLOT (overige info)

41564
De PDC doen qua formaat niet voor elkaar onder

41565
De hoogte is nagenoeg identiek, in kleine ruimtes zijn ze allebei net zo onhandig
41566
De Ti15 is 300 gram lichter dan de PDC en dat voel je duidelijk

41567

41568
De batterijen zijn niet per ongeluk uitwisselbaar, dat wil zeggen, de 18V batterij past niet in de Ti15 maar de batterij van de Ti15 past wel in de PDC18, hij draait merkbaar langzamer maar in geval van lege accu's en het kan niet anders valt er volgens mij best wel mee te werken

Wooper
20-01-16, 13:32
https://www.youtube.com/watch?v=24iVHtxgtBM

Ik kwam deze tegen, leek mij ook wel een fijne houder zeker met het idee dat hij er helemaal niet uit kan vallen.

mans
20-01-16, 13:58
Mijner inzien zou een bandje wat om je been gaat een goede toevoeging zijn[

zoiets.:D
41584

Toxiq
20-01-16, 15:00
Ja joop, dat is helemaal het idee, maar dan wil ik wel twee houders om helemaal in stijl te blijven
Links de Ti15 en rechts de PDC18 :-) en dan bekend staan als de man die sneller schroeft dan zijn schaduw