Holster tbv Accuboormachine

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Bezig met het bouwen van een schuur (3x3 in douglas) en dus veel schroefwerk merk ik dat het reuze onhandig is steeds je schroefboormachine neer te moeten leggen
Ik zou graag iets van een holster hebben die je bijv. aan je broekriem kunt hangen

Hebben jullie ervaring met zoiets, wat is handig of wat juist niet

De machine gaat een PDC18 festool zijn (en ik heb nog een Ti15 Festool)

Tips, links etc zijn zeer gewaardeerd
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ik weet niet of het op andere boormachines past, maar ik heb op mijn beide boormachines van dewalt een ijzeren clip die er bij geleverd was. Zo kan je de machine overal aanhangen. Als ik bijv op een ladder sta, hangt de machine aan de achterzak, of ik hang hem aan de ladder. Mijns inziens makkelijker en flexibeler dan een holster die op één plek aan je riem hangt.

6723.jpeg
 
Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
Ik heb een holster van dewalt. Die hangt aan een riem met spijkertassen, ook van dewalt. Het voordeel van deze holster is dat je hem zowel links als rechts kan gebruiken.
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Ik moet ergens nog 2 van die clips hebben die op Makita machines hebben gezeten, wellicht heb je daar wat aan? Moet er wel een gaatje zitten in jouw machine natuurlijk.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Ziet er niet heel veilig uit dat elastiekje om de handgreep.
Heb zelf 2 makitas met van die clips werkt prima.
Kan em hangen waar ik wil.
Is vast voor festool ook wel verkrijgbaar.
Google maar eens op "drill holster"
Genoeg te vinden
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Ziet er niet veilig uit, maar is het wel!
Het balletje zit enigszins geklemd in de clip.
Bij los nemen van de machine moet je iets harder trekken om los te komen.
Door het elastiek valt de machine eveneens niet snel van de clip. Iets wat bij de metalen broekclips wel eens gebeurd als je bv. knielt.
Het elastiek moet je om de handgreep heen klemmen zoals op de tweede foto.
 

blike

Nieuw lid
13 dec 2013
22
0
De pdc heeft een "clip" maar deze is eigenlijk enkel te vertrouwen als je hem even moet weghangen, als je op een ladder staat bijvoorbeeld. Als je er mee rond loopt, en je moet je bukken en met dingen zeulen zou ik hem niet vertrouwen. De oplossing van neel is dan veel beter betrouwbaarder, je kan ook zelf iets maken met een karabijn haak en wat elastisch paracord. De pdc is wel vrij zwaar en ik zou er op die manier ook geen hele dag mee rond lopen. Dan is een holster inderdaad wel een betere oplossing, zodat hij niet hangt te bengelen.

http://www.magnogrip.com/index.cfm?pid=10837
Ik heb hier geen ervaring mee, maar deze ziet er ruim genoeg uit voor de pdc.
 

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
Er zit toch gewoon z'n haak aan de Festool, deze hoef je alleen maar uit te klappen.


Tja niet helemaal doorgelezen tot beneden.. wat Blike had het al gezegd
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Ziet er inderdaad ook goed uit, nu nog een verkoper in Europa vinden.
Altijd moeilijk met die Amerikaanse spullen. Alleen Amazon UK verkoopt enkele Magnogrip spullen, maar geen holster.
002-580.jpg
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Jelmer, onderaan de accu's van mijn Ti15 zitten (zat) clips, maar die acht ik niet om iets aan te hangen

Chevy66, die van Dewalt heb ik gezien, ziet er goed uit, maar een Dwalt holster op een festool machine....oei, is dat niet hetzelfde als vloeken in de kerk ;)
Maar eerlijk is eerlijk....hij ziet er heel goed uit, precies wat ik zoek

Sang, riem haak ? een schroef gaat heb ik nooit gezien, wat bedoel je precies

Usernaamvergeten, reuze bedankt voor het aanbod, maar ik denk dit niet helemaal is wat ik zoek

Neel, het ziet er bruikbaar uit, maar ook zie ik wel weer de uitdaging om precies het kogeltje in de houder te krijgen, met een flinke jas aan zie je niet precies wat je doet

Blike, dat de PDC een clip heeft weet ik (nog) niet, maar als die net zoiets is als die van de Ti15 dan is dat niet veel soeps, echter de link naar de mangogrip word ik wel heel blij van !!!! zelrfde als de dewalt holster maar dan zonder de gele kleur

Ruurd/Bhengeveld, dat lijkt ind op wat Blike al poste, toch lijkt hij wel wat kleiner, zou een grote machine (want dat is de pdc toch wel) er ook goed in passen ?!
 
Laatst bewerkt:

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik heb een leren holster, en ook zo'n Bigg Lugg. Die laatste best veel gebruikt. Maar het elastiek gaat heel zwaar om het handvat, want hij is net niet lang genoeg. Je moet hem ook goed monteren, voor links of rechtshandig gebruik. Hij zit verder in de weg als je de machine weg wilt leggen. Niet optimaal dus, maar het voldoet.

Het holster wat ik heb ik eigenlijk te krap, dus de machine past er niet goed in. Heeft vast niet veel gekost, bij Cranenbroek oid. Weggegooid geld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.