Even voorstellen

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Hallo đź‘‹ ik ben Tjeerd 34 jaar oud en vader van een kereltje van 3 en kom uit Tilburg.
Van huis uit nooit echt een klusser geweest en heb de afgelopen 10 jaar gewerkt als verpleegkundige in de psychiatrie. Doordat ik door omstandigheden op het werk thuis ben komen te zitten en er echt even "goed doorheen" zat ben ik afgelopen jaar opzoek gegaan naar een uitlaatklep, iets om de balans weer terug te krijgen. In eerste instantie ben ik begonnen met het nemen van een volkstuintje (240m2) en verbouw nu zo goed en kwaad als het gaat mijn eigen groente en fruit.
Dit werkt voor mij zeer goed om even rust te vinden.
Echter halverwege afgelopen jaar wilden we thuis wat andere meubels en dan het liefst trendy steigerhouten meubelen.... Gezien ik dus tijd genoeg had wilde ik dit zelf doen.
Al snel kwam ik erachter dat ik het werken met hout erg leuk begon te vinden ondanks mijn beperkte kennis en gereedschappen.
Ik ben afgelopen maanden rustig aan gaan sparen voor gereedschap en dat is nu al een redelijke basisset geworden. Ook de eerste resultaten zijn naar tevredenheid.
Wat ik merk is dat ik het leuk vind dat je vrij snel zelf een resultaat behaald. Net als in de moestuin, je begint met een zaadje en als je er een beetje zorg voor draagt dan heb je 12 weken later vruchten. Zo ook met deze nieuwe hobby, ik begin met een stapel planken en na wat zagen, lijmen, schuren, schroeven en wat uurtjes verder en je hebt een kastje, tafeltje of weet ik wat, echt erg leuk!

Hieronder de werkjes die ik afgelopen maand heb gemaakt:

Een bedombouw:
DSC_0137_zps09jtrurf.jpg


Salontafel:
DSC_0131_zpspnqwh13i.jpg


Tv meubel:
DSC_0126_zpsl2avthh6.jpg


Speelhoekje met krijtbord:
_20151228_112658_zps6atgksyw.jpg


_20151228_111152_zpsmp3jzihs.jpg



Op dit moment ben ik nog bezig met een kledingkast, wanneer deze klaar is zal ik er ook wel een fotootje van posten.


Ik zag dat er hier ook iemand zich voorgesteld heeft en zelf een onderneming wil starten. Nu heb ik ook even met deze gedachte rondgelopen maar voorlopig probeer ik mijn spullen nog via mijn kennissenkring te slijten.... Zou marktplaats mogen? Of is dat een te grijs gebied? Want het zou zonde zijn wanneer ik allerlei dingen ga maken en ik moet alles op zolder neer gaan zetten... Hoe houden jullie deze hobby levende?

Nou dat was het wel zo'n beetje, ik ga nog maar eens wat planken verlijmen.

Groeten,
Tjeerd de Kort
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Welkom Tjeerd. Fijn dat je in de houtbewerking je rust vindt (naast de moestuin)!
Wat betreft je laatste vraag zal het bij een ieder verschillend zijn. Ik zelf vind naast de realisatie het bedenken, ontwerpen en uitzoeken (dus de voorbereiding) ook een uitdaging. De ;)productie ligt dan ook wat lager
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Tjeerd, ik hoop dat je de rust kunt vinden, wat je gemaakt hebt mag gerust gezien worden. Doe het rustig aan, komt tijd komt raad is het gezegde.

Groet Pel.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Hoi Tjeerd, Leuk dat je een leuke hobby hebt gevonden, en ons op het mooie forum. Ik heb ook een volkstuin met moestuin, eigenlijk twee ook een moestuin bij mijn ouders, met kas voor de basilicum en tomaten. Doe dit al een paar jaar dus denk ik nu te weten hoeveel ik van alles kan zaaien en uit poten zodat ik niet te veel heb.

Wat niet overeen komt is de voorliefde voor steigerplanken meubels:confused: doe mij maar iets in de richting van George Nakashima
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ha Tjeerd, welkom!
Ik heb ook al een paar dingen op zolder staan omdat ik er geen plek voor heb.
Ik ben nu met een theekastje bezig maar ik denk dat ik 'm ga verkopen op mp en dan maar hopen dat ik de kosten eruit haal want voor handgemaakte meubels heeft men in Nederland niet altijd geld over, helaas....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.