Excenter schuurmachine Makita BO6050

RdeR

Actieve deelnemer
13 jun 2015
76
0
Tilburg
Eind vorig jaar deze machine gekocht in de snoepwinkel voor machines in Beek. Het is een nieuw model dat net op de markt is.

De machine heeft ook een functie die andere merken Rotex noemen. Hier heet het Excentrisch draaien met actieve aandrijving. Uiteraard is dit uitschakelbaar. Ik ging eigenlijk voor dat andere merk, maar besloot na advies toch deze te nemen.

Werkt uitstekend, het beuken tafelblad is nu zo glad dat een schaatser er op uit zou glijden.

Toch bijna ⅓ voordeliger en over mijn andere Makita machines ben ik erg tevreden.

Rob
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Kunt u vertellen welke schuurzool standaard wordt bijgeleverd? Hard (zwart), Soft (blauw) of S-Soft (wit)

In hun handleiding raden ze de soft aan voor de meeste toepassingen, maar naar het schijnt zit de hard er standaard bij.

Of maakt dit niet zo echt veel uit?
 

RdeR

Actieve deelnemer
13 jun 2015
76
0
Tilburg
Hallo Bjorn,

Mijn machine is geleverd met de harde schijf, bestelnummer 197314-7. De 2 andere schuurzolen die gebruikt kunnen worden zaten er niet bij.

Ikzelf kan niet vergelijken. Het is mijn eerste excenter schuurmachine na een Bosch groen uit de vorige eeuw, dus onvergelijkbaar.

Ik kan wel vergelijken met een lichte en zware bandschuurmachine van Makita en dan concludeer ik dat je met deze excenter machine veel makkelijker een heel goed vlak resultaat bereikt. Ook goed stofvrij en voor mij geen trillinghinder.

Succes met je keuze.

Rob
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.