Uit de kast

RdeR

Actieve deelnemer
13 jun 2015
76
0
Tilburg
Ik ben Rob, 64 jaar. Volg inmiddels ruim 6 maanden deze site en heb bewondering voor de kennis die hier gedeeld wordt en de sfeer die bijna altijd uitstekend is. Soms worden er mensen terecht gewezen en ik hoop dat dat mij ook ten deel valt als het nodig is. Dit houdt de stemming goed, zeker ook omdat niet alleen de beheerders zich hiertoe geroepen voelen maar ook een aantal deelnemers.

Ik ben jaren geleden als amateur houtbewerker begonnen en heb mijzelf geprobeerd meer vaardigheden bij te brengen. Aangezien ik op afzienbare tijd meer gelegenheid krijg heb ik echter besloten om 6 maanden geleden een cursus houtbewerking te gaan volgen en ik doe dat in Boxtel. Dit bevalt me uitstekend, want het is toch wel erg prettig als een goede docent tegen je zegt hoe het beter kan en waarom.

In het verleden maakte ik vooral voorbeelden na waaronder De stoel van Rietveld en zijn bolderkar uit het bekende boekje. Helaas geen foto's. Nu een wat langer lopend project van keuken fronten in Abachi en het onderhouden van jaren geleden gemaakte massieve tafel en aanrechtbladen van beuken.

In het afgelopen half jaar heb ik mijn werkruimte in de garage af kunnen scheiden en daardoor is er nu een goed te verwarmen en schoon te houden specifieke werkruimte tot mijn beschikking. Voor verwarming heb ik infra rood plafondpanelen gebruikt en ik zal binnenkort mijn ervaringen daarover posten met wat foto's.

Daarnaast pas een nieuw model schuurmachine gekocht die erg goed bevalt en die wat prijsgunstiger is dan het grijs-groene spul. Laat ik ook wat over horen.

Veel houtplezier!

Rob
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.121
518
Moordrecht
Rob, welkom! Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de infrarood verwarming.. Zat er ook over na te denken..

Veel plezier hier!
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Rob, hoe meer zielen hoe meer vreugd, hier kun je al je vragen maar ook jou tips kwijt.

groet Pel.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Welkom Rob! Infra rood plafond, toe maar. Je kunt dus kiezen, naar de infra rood sauna of klussen! :cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.