Bijzondere lamp zelf maken

Anacho

Nieuw lid
13 jul 2010
1
0
Hallo allemaal,

Op zoek naar informatie over houtbewerking kwam ik hier terecht, ik zou het leuk vinden als mensen mij van advies willen voorzien. Graag zou ik de volgende lamp zelf willen maken:

funkymover1.jpg

funkymover2.jpg

funkymover3.jpg

funkymover4.jpg


Via mijn studie bouwkunde heb ik de beschikking over veel grote bewerkingsapparaten.

Het moeilijkste is denk ik, zoals op de eerste foto te zien is, dat de plaat waar je recht op kijkt gekromd is. Ik heb hier even gezocht maar kon niet vinden hoe je dat zou moeten bewerkstelligen. Ook over de verbinding tussen beide platen kan advies geen kwaad, een sleuf maken of toch lijmen? Welke houtsoort is het meest geschikt, en welke dikte?

Alle advies is welkom, alvast hartelijk dank!

Beste groet,
Bastiaan

[edit] Extra info:
DIMENSIONS :
165cm high x 66cm wide x 66cm deep
[ inches = 66 x 26 x 26 ]
 

tuoh

Oud hout
Dat is een mooi klusje voor een CNC frees, materiaal kan multiplexplaat van 12 à 15mm dikte zijn, ook Mdfplaat is een mogelijkheid, hangt een beetje af van de gewenste afwerking.

Voor het gekromde gedeelte kan je twee platen dunne multiplex of Mdf op elkaar lijmen in de gewenste kromming door gebruik te maken van een mal voorzien van de gewenste vorm, wel eerst de vorm uitfrezen en dan pas oplijmen.

De verschillende delen kan je ter hoogte van de romp aan elkaar bevestigen met lamello's, gebruik als lijm epoxy, en werk af met fillets dan krijg je een oersterke verbinding.

Mvg,

André
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
lijkt me een mooi project. plaats je de foto's als je bezig gaat? ik denk zelf aan het gebruik van dun multiplex hiervoor.succes met de bouw
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.