Deze klassieke dame is nu aan de beurt

WannaWood

Actieve deelnemer
1 apr 2015
73
0
Oosterbeek
Eind 2015 ben ik in het bezit gekomen van deze mooie dame. Voor de geïnteresseerden, het is een "Super van Craft" gebouwd in 1968 door de firma Klaasen. de romp is saal en in zeer goede staat. Het dek is teak icm mahonie (gelakte delen) en de kajuitopbouw is volledig van mahonie, inclusief het dak. De gebruikte lak is Coelan. aan vrij appart goedje maar geeft wanneer goed aangebracht een zeer mooi resultaat. alle van coelan voorziene delen worden gestrip en opniew in de speciaal voor mahonie (rode) primer gezet waarna er tussen de 5 en 7 lagen coelan transparante hoogglans coting overheen gaan om een laagdikte van circa 1mm te behalen. oh, voor de de duidelijkheid, ik heb geen enkele relatie met Coelan.
Ik ben al begonnen met het verwijderen van de Coelan die op een aantal (mahonie) houten delen van mijn dek en de gehele kajuit zijn aangebracht. ik kom op verschillende plekken wel wat ingewaterde plekjes tegen die ik graag zo goed mogelijk wil behandelen. Ik werk aan de boot in Arnhem dus mocht je een keer willen komen kijken dan stuur je me maar een PB.
Ik wil e.e.a. aanpakken door de volgende stappen te volgen:
1: alle Coelan verwijderen
1B de proppen in het mahonie verwijderen (daar zitten de slechtere plekjes) en vervangen voor nieuwe
2: goed laten drogen
2b: Alle scepters en de preekstoel aan de voorzijde van h3t schip verwijderen en naar de poedercoater brengen
3: ingewaterde plekken behandelen met ontweringswater (dmv penseel opbrengen)
4: goed schoonspoelen met schoon water
5: drogen
5B nieuwe proppen plaatsen
6: in de rode Coelan primer zetten (misschien twee keer)
6b: Scepters en preekstoel weer terug plaatsen
7: 8 lagen Coelan erop
8: biertje doen

hier alvast een paar foto's voor de lekkerbekken.
Mijn bootje...
IMG_20150922_152821.jpg

We zijn begonnen
IMG_20151130_160611.jpg

wel veel werk hoor...
IMG_20151218_145620.jpg
IMG_20151221_135244.jpg

Ik moet nog ff (wacht maar tot je de achterkant ziet) maar vooruit dan maar het houd je van de straat.

Wish me luck! tot later
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
waouw!!! wannawood, mooi bootje. succes met het opknappen.

gr placebo
 

paulv

Actieve deelnemer
3 mei 2009
98
1
Oud Loosdrecht
Als het dan toch een stalen schip moet zijn, dan maar een super van Craft! Mooi klassiek schip.
Laat je de ramen er in?


Suc6!
 

Soppie

Nieuw lid
8 dec 2015
2
0
Geweldige klus! Er gaat (qua motorboten dan) niets boven stalen romp, waaiersteven en klassieke houten opbouw. Ik heb een Super Favorite 1300, van jachtwerf Mulder. Helemaal gerestaureerd en toch nog voldoende kleinere klussen om mij nog jaren van de straat te houden. Ik werk in Arnhem, kom graag eens kijken!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.