Nieuwe Pen mandrel

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Na aanschaf van nieuwe draaibank had ik weinig tijd om te draaien door omstandigheden. En als ik dan de tijd had, zat ik met mijn oude MC1 mandrel ipv MC2 ;).

Dus, na enig wikken en wegen deze Mandrel gekocht, samen met een bottlestop draaihulpje, een universeel barreltrimmer setje en een paar goedkope vulpen setjes. Ik ben vanaf de lagere school al fan van vulpennen en mocht dit goed gaan dan ga ik eens voor een echt mooi setje van rollerball en fountain pen voor mezelf. Maar eerst even oefenen en kijken welk hout, want die setjes zijn best prijzig.

Anyhow, de mandrel:
20160106_153503.jpg

Close-up van het vastzet systeem. Je kan hierdoor de lengte van de mandrel instellen naar gelang van je blank of meerdere blanks) Hierdoor staat er weinig druk op de blanks en dus minder kans op kleine verschillen. De meeste van jullie zullen wel bekend zijn met het systeem.
20160106_153638.jpg

De barreltrimmers
20160106_154205.jpg

Bottlestopper hulpje
20160106_154215.jpg

Pensetjes en bushings.
20160106_154228.jpg

De spullen komen bij Kleinkunst uit Duitsland vandaan. Zeer snelle levering altijd (relatief maar vanuit Duitsland in 4 dagen vind ik netjes) normaal, alleen DHL had door de feestdagen iets meer tijd nodig, en dat kan ik me best voorstellen :).
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.145
2.627
Er zijn ook verloopconussen van mc1 naar mc 2 , dan kan je ook je oude setje nog gebruiken.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Klopt, thanks voor de tip. Echter op mijn oude bankje en met mijn eerste low budget pen mandrel ben ik iets te enthousiast geweest ooit met aandraaien, waardoor hij niet meer 100% mooi resultaat geeft.

Precies de reden waarom ik eerst op een oud bankje begonnen ben :). Kon ik tenminste niet gehinderd door enige kennis door onkunde spulletjes slopen, en dat was niet voor niets haha.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.145
2.627
Nieuw gereedschap kopen is altijd leuker. En jouw verzameling lijkt nog niet zo veel ruimte in te nemen.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie aanwinsten Wim.
Het fijne werk zal naar bovenkomen bij u waarvan je heel veel plezier zal aanhebben.
Succes ermee en dat we veel resultaten mogen zien.
 

cutthroat

Actieve deelnemer
13 apr 2014
97
0
Heerhugowaard
Ik wil niet dit draadje kapen, maar ik dacht dat het, aangezien het over een mandrel gaat, een aanvulling kan zijn.

Ik heb zelf laatst een mandrel bij Capelleman gekocht, en het valt me op dat deze niet voor de volle 100% zuiver is. Hierdoor worden de pennen een tikkeltje ovaal. Nu kwam ik dit filmpje tegen waar deze afwijking gecorrigeerd wordt. Iemand ervaring daarmee?
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Je kaapt helemaal niets :).

Ik heb dat filmpje gezien en overwogen om dat zelf op mijn eerste Mandrel te doen destijds, echter, ik ben dan meer van het opnieuw kopen ipv herstellen, zeker omdat de aanschaf relatief laag is.

Maar het is zeker een manier om een mandrel te herstellen. Als jouw mandrel al vanaf het begin niet zuiver is, zou ik contact opnemen met Capelleman eerst.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.