Hartjes

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Door het zien van de hartjes in het insertplate topic wilde ik dat ook eens even proberen.

Zo gezegd zo gedaan.

Tussen het hout zag ik een mooi padoek plankje liggen van 10mm, op de computer snel een hartje getekent, laden in de laser, hout op de laser en snijden maar.

Resultaat:
DSC_0051.jpg

De zwarte rand weggeschuurd met de maktia multitool.
Snel een radiusfreesje op de kantenfrees gestoken, onderstebovengezet en met het hartje er langsgegaan, nog eens snel uit de losse hand bijschuren waar nodig.
In een badje van druivenpit olie, sleutelhangerring er door en klaar.

DSC_0045.jpg

Voor en na

DSC_0049.jpg
 
Laatst bewerkt:

Theo74

Actieve deelnemer
Die is ook erg mooi geworden. Degene aan wie je het hartje gaat geven, zal er zeker blij mee zijn. Leuk om te zien ook, dat iemand inspiratie put uit een van mijn projecten.
Ik zou ze denk nooit meer uit purperhart maken, maar een zachtere houtsoort gebruiken die wat makkelijker te bewerken is. En de volgende keer smeer ik er ook olie op. Ik had daar nu geen tijd meer voor, omdat ik een deadline had. De droogtijd van de olie die ik meestal gebruik was helaas te lang. De lak die ik heb gebruikt is geen stevige afwerking geworden, die gaat er vrij snel weer af.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.