beitels

P

Pel

Guest
Zo heb ik er hier ook een liggen, alleen een heel stuk langer. Ik zal eens kijken of er iets in staat (merk) Ik heb hem gebruikt op mijn houtje touwtje draaibank (boormachine) dat ging goed.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen, heb hem even uit de werkplaats gehaald, het is echter niet duidelijk leesbaar en sommige letters zijn weg geslepen. Er staat volgens mij de naam RIK ANTON??? daaronder SKILT? SWEDE? en er staat een vis op. De totale lengte van de beitel is 28 cm. Even gezocht op Marktplaats staat een steekbeitel te koop van deze fabrikant zodoende kwam ik er achter het m.i. een beitel van Erik Anton Berg Eskiltuna Sweden is. Hij was ook behoorlijk hard merkte ik tijdens het slijpen, en al helemaal bij het afwetten.

1 Rik Anton.jpg

2 Rik Anton.jpg

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Beste wensen allemaal voor 2016 !
Dat is dan wel een hele oude nooitgedagt die je hebt gekregen
Werden deze nou nog in nederland geproduceerd of is dit al een zweedse variant zoals de berg van pel
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Beste wensen allemaal voor 2016 !
Dat is dan wel een hele oude nooitgedagt die je hebt gekregen
Werden deze nou nog in nederland geproduceerd of is dit al een zweedse variant zoals die van pel ?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.