Nootachtige beits o.i.d.?

Muller

Nieuw lid
29 dec 2015
2
0
Hallo!

Een tijd geleden liet ik me inspireren door een aantal meubelen in een designwinkel en vervolgens heb ik een tafel van steenschot en een kast van afvalhout gemaakt. Mijn budget is niet toereikend genoeg om deze meubelen van Amerikaans notenhout te maken, zoals de meubelen in de winkel. Daarom vroeg ik me af of er een manier is om de kleur enigzins na te bootsen met een bestaande beits o.i.d. Ik heb niet veel verstand op dit gebied, dus ik hoop dat er iemand hier is die me verder kan helpen met een goed advies!

Groet, Muller
 

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
waterbeits ( Clou) proberen op een klein stukje aan de onderkant ( zijn zakjes die je bij de verfspeciaalzaak haalt en moet aanmaken met water); kost weinig en de kleur keuze is enorm
Daarna afwerken met een matte vernis. Let op grof hout ( vuren/grenen etc) neemt veel kleurstof op en zal vrij snel donker kleuren.
 

Muller

Nieuw lid
29 dec 2015
2
0
Bedankt voor jullie antwoorden. Is het dan slim om het hout voor te behandelen, omdat het inderdaad of van grenen of van vuren is? Ik zal ook even een mail sturen naar het bedrijf van die link, want die foto op hun site ziet er veelbelovend uit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.