Peper- en zoutmolens

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Op de laatste demodag van Radius in Ede bleef er van de loterij een blok hout over. Het was beuken met slaap, maar helaas ook met houtworm. We wilden dit niet verloten en zodoende iemand met houtworm opzadelen. Ik heb het meegenomen en een paar weken bij mijn zoon die chef-kok is in een vriescel gelegd. Hierdoor wordt de houtworm gedood. Antiquairs doen dit al jaren zo met antieke meubels. Ik heb dat blok daarna in balkjes van 75 x 75 x 250 mm gezaagd en ben pepermolens gaan draaien voor mijn (schoon)kinderen voor de Kerst.
De reacties van hun waren overweldigend en hartverwarmend.

DSCN0744[1].jpg

Mijn voorraad maalwerken van CrushGrind is nu op. Morgen even naar onze Zwolse hofleverancier Rick om nieuwe te halen.
Als iemand van jullie nog beuken met slaap heeft liggen en er geen bestemming voor weet houd ik me aanbevolen.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Nico, ik heb jouw methode gevolgd door tussen body en kop een prop in te zetten om zo weinig mogelijk verlies te krijgen en de mooie belijning goed doorloopt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.