Spantangen hulp!

Rick

Nieuw lid
21 jun 2010
4
0
Ik heb afgelopen week een Woodrat machine gekocht.

Past precies in mijn behoeften, ben gek op mooie houtverbindingen en authentieke verbindingen.
Erbovenop is een DeWalt 625e geplaatst.... lekker veel power, en door de fixatie op een Woodrat goed inbedwang te houden.... tenminste...

dat hoop ik, want:

Het enige wat in het hele pakket ontbrak ( en ook bij Baptist niet voorradig is... )
is een spanbus om de 1/2 inch te reduceren naar een doorsnee 8 mm ....

Wie o wie kan mij aan een adres helpen waar ik een spanbus zoals genoemd kan vinden....
ik kan maar niet de juiste zoektherm in Google intypen!

groet

Rick
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Hallo rick, een spantang heet een collet , ze hebben ze bij axeminster wel voor de 621, je kan ook een collet reduction sleeve gebruiken,
zie http://www.axminster.co.uk/axcaliber-ro ... rod362891/

Ik heb laatst een Triton TRA001 frees gekocht die ook gebruik maakt van 1/2 en 3/4"spantangen, ik heb er gelijk een paneeldeuren set van CMT bij besteld van een 1/2".
Elke cmt dealer kan 1/2"maten bestellen en ze zijn net zo duur. Het is natuurlijk wel vervelend dat je je 8mm frezen niet kan gebruiken.
 

Rick

Nieuw lid
21 jun 2010
4
0
zooo dat was snel!!!

Ik bedoelde met "de juiste zoektherm" niet het engelse woord...
ik probeerde een spangtang bij een firma in nederland te vinden!

Maar dat is niet zo gemakkelijk.
Bedankt voor de link, die is perfect.

Rick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.