Slaap zacht.

tuoh

Oud hout
Deze week een bed en bijhorende nachttafels gebouwd, alles in Afzelia.
(het moet niet altijd een boot zijn)
Alles is samengebouwd met een dominofrees van ..... :D

Ik had nog mooie droge Afzelia liggen en heb het ontwerp afgesteld op de beschikbare houtmaten.
Door de geringe ruimte van de kamer waren er twee vereisten, er moesten schuiven in het voeteneind komen, en door de moeilijke bereikbaarheid diende het bed onderaan gesloten te zijn, maar toch diende er voldoende verluchting te zijn voor de matras.

Ik denk wel dat ik geslaagd ben om beide vereisten te bundelen in dit ontwerp, de klant was in elk geval dik tevreden :D :D

Bijgaand enkele foto's van de bouw.

André

Attached files
 

tuoh

Oud hout
rickkoorman zei:
dat is een mooi project geworden!! wat voor een geleiding heb je voor de lades gebruikt?
rick

Hallo Rick,
er zijn geen geleiders gebruikt maar wieltjes, meestal gebruik ik Blum geleiders maar in dit geval verloor ik daarmee teveel hoogte.
De wielen zijn verzonken in de bodem van de schuif, dit gaf het minste verlies in hoogte, de bodem heeft nu 5mm speling met de vloer.
Op een vlakke ondergrond werkt dit perfect, de schuiven lopen er mooi in en uit.


André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.