Gude GTKS 1800 PRO zaagtafel met motorprobleem

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Vanochtend heeft mijn zaagtafel de geest gegeven. Het betreft een Gude GTKS1800 PRO zaagtafel van nog geen half jaar oud. Het begon met een gierend geluid en dat de machine moeite had om een plaatje van 15 mm spaanplaat door te zagen.
Nu draait de motor wel, maar het zaagblad niet meer. Het lijkt alsof de as is gebroken. Vanochtend een mailtje gestuurd naar het servicebedrijf in NL. Ik had de machine in Duitsland gekocht, maar via de website van het bedrijf en van Gude terechtgekomen bij het servicebedrijf in NL. Ik heb veel machines gehad, maar heb dit euvel nog niet eerder meegemaakt.
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Ja, ik had zelfs enige moeite om deze los te draaien. Ik had hetzelfde idee, daarom had ik het blad verwijderd.
Je kon nu wel goed zien dat terwijl de motor draaide de as niet bewoog.
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
744
149
Heerde
marinusvannorel.nl
Hou ons op de hoogte. Ik heb niet zo'n geweldige ervaring met het nakomen van garantievoorwaarden door Gude. Op zich zegt het al genoeg dat je er een beroep op moet doen.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Je zegt hem in Duitsland gekocht te hebben. Volgens mij moet je volgens de EU-regels je garantie eisen bij de verkoper.

Ik heb ook eens contact met Güde gehad, voordat ik wat wilde kopen, maar de antwoorden waren onbeschoft, dus ik heb Güde links laten liggen.
Maar nogmaals, volgens mij moet je naar de verkoper. Dan heb je rechten. Wat die exact zijn in de EU tegenwoordig weet ik niet maar is vast wel ergens te vinden.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Deze machine heeft waarschijnlijk een aandrijfriem tussen motor en zaagblad, die versleten zal zijn (het gierend geluid) vandaar dat je motor
wel draait maar het zaagblad niet meer.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Is een goeie woodworkpro!

In dat geval kan TS proberen een nieuwe riem toegestuurd te krijgen, en zelf monteren.
Hoewel je recht hebt op een volledige reparatie kan de verkoper daar heel moeilijk over doen. Maar een riempie toesturen is dan een mooi compromis. ( denk ik )
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Ik ga er vooralsnog van uit dat men de garantie nakomt en men de machine repareert.
op de faktuur staat aangegeven dat je vanwege de snelheid van de afhandeling beter rechtstreeks in contact kan treden met de fabrikant. Via een verwijzing kom je dan op de website van Gude en vandaar kom je op de pagina internationale service. Ik heb dan ook het formulier op deze website ingevuld, welke aan het servicebedrijf in NL is gericht. Ook heb ik het bedrijf waar ik de machine heb gekocht een mail gestuurd en aangegeven dat ik desondanks bij hun aanklop vanwege de garantie die zij geven.
ik wacht maar eerst even af wat de reactie zal zijn.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik ga er vooralsnog van uit dat men de garantie nakomt en men de machine repareert.
op de faktuur staat aangegeven dat je vanwege de snelheid van de afhandeling beter rechtstreeks in contact kan treden met de fabrikant. Via een verwijzing kom je dan op de website van Gude en vandaar kom je op de pagina internationale service. Ik heb dan ook het formulier op deze website ingevuld, welke aan het servicebedrijf in NL is gericht. Ook heb ik het bedrijf waar ik de machine heb gekocht een mail gestuurd en aangegeven dat ik desondanks bij hun aanklop vanwege de garantie die zij geven.
ik wacht maar eerst even af wat de reactie zal zijn.

Waarschijnlijk de beste optie.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Hoogstwaarschijnlijk wordt er niets gerepareerd en krijg je gewoon een nieuwe. Terugsturen is er meestal ook niet bij. Gewoon nieuw is de goedkoopste optie.
Ik heb het ooit een keer bij de hand gehad met zo'n zelfde machine van de Lidl. Het betreft m.i. hetzelfde servicebureau.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Ja, ik had zelfs enige moeite om deze los te draaien. Ik had hetzelfde idee, daarom had ik het blad verwijderd.
Je kon nu wel goed zien dat terwijl de motor draaide de as niet bewoog.

Ik zou ook eerst het garantiepad opgaan, daarna zelf oplossen.
Maar ik ben wel benieuwd wat je met deze zin bedoeld. Hoe kan je zien dat de motor draait als de as van die motor stil staat?
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Je hoort de motor draaien, maar het deel van de as welke uit het motorhuis steekt staat stil. De motor gaat met de schakelaar ook gewoon aan en uit. Ik denk daarom dat de as is gebroken, hoewel er geen speling te bemerken is. Mijn vingers jeuken om de boel open te schroeven, maar blijf er vanwege de garantie toch maar van af.
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Het betreft daarbij het riempje aan de achterzijde van de motorbehuizing en drijft een ventilator aan om het zaagsel af te zuigen.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Dan zal de overbrenging (33) waarschijnlijk kapot zijn, gewoon de machine onder garantie terugsturen.
 

Charles55

Actieve deelnemer
11 aug 2015
62
0
Korte update. Er is nu een week voorbij en nog geen reactie ontvangen van zowel het bedrijf waar ik de machine gekocht heb als van Gude/servicebedrijf in NL.
Nu ook een mail gestuurd aan Trustedshops in DE.
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Ik heb ook één keer wat van dit merk gekocht. Voor mij never, nooit meer. Troep en levensgevaarlijk spul.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.