beitels

bertsche

Actieve deelnemer
20 dec 2015
52
0
Welke beitels heb ik nodig om te beginnen met houtdraaien? Ik wil van een vuren balkje een kandelaar maken bijv., heel eenvoudig om te beginnen.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Als je in de buurt van utrecht woond heb ik nog wel een paar draaibeitels liggen
En een stuk draaihout lijkt me ook niet overbodig want vurenhout is nou niet echt fijn draaihout
Zelf ben ik ook niet zo heel erg ervaren draaier afgelopen jaar alleen beitelhechten gedraaid en knoopjes van pallisander gedraaid dus een kandelaar moet ook wel lukken
Nou zie maar
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Als je met 1 enkele beitel wilt beginnen zou ik een 19 mm spindelguts doen - liefst dan wel gelijk een goeie. En bij voorkeur een gesmede, niet een gefreesde.

Ik ben het eens met het advies van Henk en als je 3 beitels zou willen zou ik ook kiezen voor een afsteekbeitel en een afruwguts. Als er dan nog één bij mag een schalenguts... en een vlakke beitel....
Ik heb een paar weken geleden een Crown set in standaard HSS samengesteld. Een set van 6 beitels die ik handig vind en die niet is samengesteld om in de doos te passen... Deze wil ik scherp aan de prijs op de site zetten. Ik zou ze voor de kerst hebben, maar ze hebben het niet op tijd verstuurd gekregen vanuit Sheffield...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.