Doffe plekken verwijderen

Joerai

Actieve deelnemer
28 jan 2015
39
0
Hallo allemaal! Ik zit met een klusje en kom er zo niet uit. Ik heb een bureau en een tafeltje in dezelfde stijl en die probeer ik een beetje op te knappen maar ik krijg de doffe plekken er niet uit. Ik heb het al met olie en lak geprobeerd maar dit haalt buiten dat het weer mooi glad wordt niets uit (zie foto). Heeft iemand een goed idee om dergelijke plekken weer mooi te maken? Of is het fineer gewoon beschadigd en moet ik het hiermee doen?
 

Bijlagen

  • 1450887600464-2021729617.jpg
    1450887600464-2021729617.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 123
P

Pel

Guest
Helemaal opschuren, en omdat het fineer is zou ik toch maar voorzichtig zijn, probeer met een schuurblokje op een hoek om helemaal blank te schuren en kijken hoe het dan is. Het is een kwestie van uit proberen, als het voor een klant is toch maar even waarschuwen omdat je niet weet hoe dik het fineer is.

Groet Pel.
 

Joerai

Actieve deelnemer
28 jan 2015
39
0
Dus ook de plekken waar de lak er nog goed op zit moeten kaal tot op het fineer? Best pittig dan inderdaad. Het is gewoon een knooi klusje voor mezelf dus als ik het verknal is er geen man overboord. Bedankt voor de tip!
 
P

Pel

Guest
Inderdaad, Joerai helemaal kaal schuren, en bedenk dat schuren nog belangrijker is als de lak of olie wat er later op komt. Grof beginnen, natuurlijk niet te grof, en steeds fijner en gladder schuren, dan wordt hij weer als nieuw! Succes ermee.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.