Lofzang op mijn lintzaag

JanAnton

Actieve deelnemer
13 mrt 2013
238
6
Groningen
Hallo allemaal,

een paar maanden geleden heb ik dit lintzaagmachientje overgenomen van een forumlid:
lint1.jpg
een meber p320. Elke keer als ik wat op internet rondneus denk ik dat ik een betere kan kopen/zou moeten kopen/had moeten kopen, etc. Ook van vroeger ben ik betere en grotere machines gewoon, namelijk in de werkplaats van m'n ouders. Echter, elke keer als ik er mee zaag dan valt me op hoe goed de machine het doet! Net even wat korte bochtjes gezaagd in 7 cm dik ebben: net zo makkelijk, zaagt mooi rustig, heerlijk! Laatst wat wengé van 10 cm dik tot plankjes gezaagd voor een kistje en dat ging hartstikke mooi en zuiver.
Ik heb er ook nog een langsgeleider bij gemaakt van aluminium koker, geeft geen krimp:
lint2.jpg

Kortom, een les voor mezelf: wees blij met wat je hebt!

groeten,
Jan Anton
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Dag Jan Anton.
Leuk iets te lezen over deze Meber!
Zelf heb ik er ook een.
Ik was al wezen kijken bij HBM en had een goede indruk van de 350 profi maar ik zag op mp een tweedehandse 320 p voor een leuke prijs en ook ik ben een tevreden mens.:)
Ik had ooit bij een meubelmaker waar ik het houtbewerken heb geleerd oa op een Meber gewerkt en had toen ook al een goede indruk van dit merk.
Na de aanschaf heb ik wel een paar linten van Tuff Saws gekocht en het zaagt prima zo.
Ik zie dat je er een kastje onder hebt, heb je dit zelf gefabriekt?
Ik heb wel zelf nog een tafeltje moeten maken want de mijne had geen onderstel.
Ik ben alleen niet zo te spreken over de stofafzuiging maar daar hebben meer lintzagen last van.

Groet Willem
 

JanAnton

Actieve deelnemer
13 mrt 2013
238
6
Groningen
Dat kastje had de vorige eigenaar al gemaakt. Ik heb alleen een lager vervangen, de langsgeleider gemaakt en nieuwe zijgeleiders voor de zaag gemaakt (waren van die kunststofstaafjes, heb er messing op gezet). Ik heb ook zagen van tuffsaws: erg goed inderdaad.

groeten,
Jan Anton
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.