eierrekje klaar

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Het moest er toch een keertje weer van komen na die tik op mijn vingers. Vandaag het eierrekje klaar gemaakt.

Foto-67UA7ACG-G.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
nyckle,

heb je toevallig ook foto's gemaakt van de bouw? zeer benieuwd hoe je de gaten gemaakt hebt voor de eieren?
rick
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Niet zo moeilijk hoor :lol: Kolomboormachine met een 40 mm speedboor.
Het hout is allemaal afval eiken.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
met een boor? het was natuurlijk leuk geweest om deze gaten ook te draaien. misschien een leuke uitdaging voor het volgende rekje? :D
ben benieuwd naar de volgende projecten
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
rickkoorman zei:
met een boor? het was natuurlijk leuk geweest om deze gaten ook te draaien. misschien een leuke uitdaging voor het volgende rekje? :D
ben benieuwd naar de volgende projecten
deze gaten zijn ook gedraaid :lol: maar ik denk dat als ik de gaten had gedraaid op de draaibank, mijn handjes, mijn hoofd en niet te vergeten de machine er even anders uit hadden gezien. Toch maar niet. Maar wie wil mag natuurlijk. Voortaan ga ik voor veilig en niet voor een uitdaging.
Het was vandaag echt wel een stap, om de draaibank weer aan te zetten en te schuren. Nu veilig met iets tussen mijn pollekes, wat mijn vingers nooit mee zou kunnen nemen.
 

Kimmy

Nieuw lid
14 jun 2010
8
0
Gelijk heb je Nyckle!Je gezondheid gaat voor en is niet te vervangen.Ik had niet meegekregen dat je een ongeluk(je) hebt gehad.Blijkbaar was het nogal heftig :( Ik heb nog steeds geen bank.....)
Kreeg een heel mooi aanbod voor een grote Jet...zucht.Die heb ik even in overweging.
gr Kim
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Ringvinger topje er net niet half af. Precies tot aan het botje. Echt veel mazzel gehad.Maandag gaan de hechtingen er uit. Wonder boven wonder weinig pijn gehad tot nu toe.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@kimmy: welke jet kan je kopen?

@nyckle: veiligheid inderdaad boven alles. gister vloog my een houten ring uit de klem en tegen mijn veiligheidsbril. oeii, geen bril-> geen oog!! wel direct verder gegaan met draaien.

heb je het gevoel alweer terug in je vingertop?
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
maandag gaan de hechtingen eruit, Het ziet er prachtig uit voor een "scheurwond door botgeweld veroorzaakt". :lol: .
Vandaag neem ik het knopje ven het eierrek nog onderhanden. Ik ben er nog niet tevreden over. Het is te klein. Het knopje moet boven de eieren uitsteken. Hierdoor krijg je meer een kegel form.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Die aandenking moet maar mooi in vleest aan mijn vinger blijven. :lol:
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Zo net het eierrekje echt afgemaakt. Ik begon me te ergeren aan dat kleine afsluitdopje.
Foto-JW3ISOSS-G.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.