is Harvey een chinees product?

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
Dag RichardK. Zoek even op het forum, staat al aardig wat info over Harvey. Om kort te zijn, ja het komt uit China en nee het is zeker niet dezelfde kwaliteit als HBM. Het is gewoon erg goed een mooi spul.
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Ik heb vrij recentelijk mijn zoektocht naar een goede zaaftafel afgerond. En ik ben ook naar vdhbv geweest om naar de Harvey te kijken.
De zaagagragaat is echt robuust en stevig. De rest is allemaal wel wat minder. Mocht je dat storen, dan kan je altijd later nog besluiten om afftermarkt spullen te kopen(incra). Als je zoekt, zal je veel tevreden gebruikers vinden. Maar het is we chinees spulen. Dat is anzich is geen probleem. Maar zaken zoals: restwaarde van je zaag en hoelang blijven onderdelen leverbaar zijn vaak wel minder.
Het enige alternatief is Hammer. Je betaald een beetje meer maar je krijgt wel heel veel meer zaagmachine voor je geld.
Ga vooral bij beide kijken.

Daar buiten is de wereld verdomde klein voor een goede (hobby) zaagtafel. Dan kom je al snel op een Mafell Erika 85 uit en 2e hands, dan moet je wel een beetje geluk hebben.
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Maakt het land waar het geproduceerd is wat uit dan?

Mijn Iphone komt ook uit China, en die bevalt uitstekend.
Als de Harvey door veel gebruikers als een goede zaag wordt bestempeld, dan kun je die toch prima kopen.
Wil je een echt "Europees" product, dan moet de portomonee open, iets waar we in Nederland nogal slecht in zijn.
De Action en Ikea staan vol met meuk wat we massaal kopen, maar een goed stuk gereedschap mag niks kosten of niet uit China komen.

Ik heb recent een Peaktool schaaf van Baptist in mijn handen gehad, een Quangsheng product, en fabrikanten als Stanley moeten zich schamen wat voor bocht ze leveren met de naam en prijs. Die peaktoolschaaf is gewoon super voor die prijs.

Als je zelf denkt de Harvey te kunnen beoordelen op bouwkwaliteit, en je hebt een goed gevoel, dan kun je die gewoon kopen.
Made in China maakt echt niet uit, als de controle van Harvey op de kwaliteit goed is, koop je een prima machine.
 
P

Pel

Guest
Vroeger was ongeveer heel veel wat de Chinese bedrijven produceerde, in de volksmond Chinese bras genoemd, maar de laatste decennia zijn de Chinezen goed terug aan het komen met goede producten. Al zullen er altijd wel rommelaars tussen blijven zitten maar dan is er meestal de prijs ook naar.

Groet Pel.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Ik heb al 'ns eerder gezegd op het forum dat Chinees niet altijd wil zeggen dat het rommel is.
Zoals Pel ook zegt, als het weinig moet kosten dan is het meestal niet veel maar als je een redelijke prijs betaalt dan krijg je wel iets goeds.
De meeste fabrikanten laten tegenwoordig in China produceren, daarom zien ook veel machines er een beetje hetzelfde uit, alleen een andere kleur en knoppen.
Voor de rest; ga op je eigen indruk af en lees voor de rest reviews en de ervaringen hier op het forum.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.