schuurband van 45 cm breed

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
Zover ik weer plakken ze een minder breed stuk schuurpapier over een rol. Als je dit onder de juiste hoek doet is de hele rol bedekt met schuurpapier. Ongeveer zoals hieronder te zien is:1k0.jpg
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
En volgens mijn krijg je met het idee van lars ook nooit het schuurpapier er strak omheen. Als je er een strook van een bepaalde breedte omheen wikkelt, word het altijd conisch toch?
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
850
63
Thuis
En volgens mijn krijg je met het idee van lars ook nooit het schuurpapier er strak omheen. Als je er een strook van een bepaalde breedte omheen wikkelt, word het altijd conisch toch?

Volgens mij wordt het zo gedaan in bijna al de vandikteschuurmachines. Ik heb het net getest met wat plakband om een stift heen en het lijkt redelijk goed te gaan:p
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het ook nog even getest met een pvc buis en een paar a4tjes aan elkaar geplakt. :eek: zonder moeite een prima strakke aansluiting.
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Een bevestiging met velcro heeft het voordeel dat het lichtjes samendrukbaar is en je een iets groter raakvlak hebt tussen hout en schuurpapier.
Met een beter schuurresultaat als gevolg.
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
schuurband 450 x 1900 gevonden!
Ramaekers Leon in Hasselt (B).
Nu kunnen we beginnen aan de bouw van een vandikte- en vlakschuurmachine...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.