schimmels op douglas hout

Calvano

Nieuw lid
16 dec 2015
1
0
Beste forumleden...

Mijn vraag gaat over schimmel die zich in rap tempo verspreid. Begin september heb ik een schutting geplaatst van Douglas hout.
Na enige tijd begon er een soort schimmel te ontstaan... een groene zwarte laag.
Het lijkt zeer veel op geoxideerd koper. De bewerking van het hout. Geschaafd en geschuurd en daarna in de rauwe lijnolie gezet. Rauwe lijnolie gebruik ik veel op hout en dat gaat altijd goed. Heeft iemand een idee wat dit is en een optie om deze plaag te verwijderen van de schutting... Mvg Gerrit...

20151216_131910.jpg

20151216_131803.jpg
 
Laatst bewerkt:

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
hmm, vervelend. Geen idee wat er gebeurt.

Ik heb 2 jaar geleden een schutting van ruwgezaagd douglas gemaakt en die is niet behandeld en wordt nu grijs.

Ook heb ik wel douglas behandeld met dubbel gekookte lijnolie en dat ging prima.
 

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
92
Omgeving Alkmaar
Ik ben benieuwd naar de oplossing. Ik heb hier namelijk ook last van, maar dan op onbehandeld geschaafd douglas, op een (ongeisoleerde) schuur die we deze zomer gebouwd hebben. Het zit zowel binnen als buiten.
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Is weinig aan te doen, komt door het vocht en gelet op het weer de laatste tijd...
Je zou kunnen proberen om de schimmel te doden met ontweringswater, maar geen garantie dat het daarna wegblijft.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.