Kerststal

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Lid worden van Radius:):):)


Ik begrijp uw standpunt Nico, maar het was tof geweest om toch een uitwisseling te doen.
We hebben al zoveel getoond en gedeeld in Zutphen en op deze boeiende forum.
Ik heb nu een beetje het gevoel van, er werd A gezegd maar B komt niet of nooit of een kind mag een snoep nemen, maar het ligt 1m80 hoog en het kind is amper 1m groot
Dan hoeft het ook niet op de forum te staan vind ik.
Maar even goede vrienden hoor, je hoeft er zeker niets achter te zoeken achter mijn visie
Ik wil best wel lid worden het komende jaar van Radius.
Laat maar eens weten op welke manier dit moet gebeuren.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Lid worden van Radius:):):)

Die had ik kunnen verwachten :).

Maar ik twijfel hier al lange tijd aan en niemand heeft me nog kunnen overtuigen van het tegendeel. Sterker nog, op de radius open dag waren er zelfs leden welke aangaven dat er geen groot voordeel aan zit. Als iemand me kan overtuigen, en daar is doorgaans niet veel voor nodig, dan schrijf ik me gelijk in.

De afdeling Noord Holland schijnt bijvoorbeeld zeer actief te zijn qua onderling contact en bijeenkomsten, maar hier in Utrecht vind ik niets tot weinig (afdeling welke op woensdagmiddag samenkomt wanneer ik aan het werk ben).
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Aktieradius is uiteraard www.houtdraaien.com
Nu de stal.
De achterwand had ik al een aantal jaren geleden gekocht om te dienen als achtergrond voor een kerststal. Het wachten was nog op een ingeving voor de stijl en uitvoering van de bewoners/en bezoekers.
Uiteindelijk vorig jaar oktober/november 2014 de uitvoering ter hand genomen. In een strakke stijl.

Achterwand: kauri moerashout uit Nw.Zeeland van ongeveer 30.000 jaar oud.
Herders: in gerookt eiken
kribbe: moeras eik ui de Noordoostpolder
Kind en engelen: haagbeuk
Wijzen: wilde kers
Schapen: van alles wat
Engelen boven: vleugels van fineer.
Jozef en Maria in olijfhout.
Kleuren: CLOU beits
Veel kijkplezier.

PB200003.jpg

PB200004.jpg

PB250007.jpg

PB250022.jpg

PB250023.jpg
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Toch maar even omhoog gehaald.
Je plaatst die foto's immers niet voor niets als antwoord op de eerdere reacties op de starter van dit item......... of toch wel?
Daarvoor is het teveel werk.
Kan ik ook rustig slapen.
welterusten,
vr.gr. Jan Pranger.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Groot gelijk, het ziet er prachtig uit.
En het is een mooie verzameling van bijzondere houtsoorten.
Ik denk dat als je dit in het echt ziet, je naar die houttekeningen blijft kijken.
 
P

Pel

Guest
Mooi Jan die abstracte stijl en de verschillende houtsoorten, maar de achterwand van kauri moerashout maakt het plaatje absoluut compleet. Zo een kerststal zie zelden ook de details van de koningen prachtig Jan.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.