Tweedehands beitels

NicoVanuytrecht

Nieuw lid
1 dec 2015
18
0
Ik kan een aantal nieuwe "oude" beitels kopen. Er staat een g en een vogeltje op. Ik denk Gerard Fogel Wuppertal. Kent iemand deze? Is duitse makelijk blijkbaar... kan iemand me wat meer info bezorgen?
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Inderdaad, van Gerhard Vogel. Ik heb overlaatst 128 stuks kunnen kopen voor €50, maar wel zonder handvat. Voor de aankoop heb ik persoonlijk contact gehad met Paul Sellers (wellicht ken je die?) en die zei ook dat ik dit niet mocht laten liggen. Wel 1 probleem: ik kan nog niet houtdraaien :) Maar al eens enkele testjes gedaan in een publiek atelier en het begint goed te lukken. Nog geen idee wat ik ermee ga doen eens ze handvatten hebben. Wellicht verkopen in setjes. Maar als je er zelf ook kan kopen: doen! Is zeker goeie kwaliteit staal.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Voor mensen die ook geïnteresseerd zijn, dit is het zoekertje:
http://www.2dehands.be/bouw/gereeds...euwe-houtbeitels-zonder-houten-264020451.html

Hij had verschillende pakketten, dus misschien heeft hij er nu nog. Jan heeft die beitels ooit gered van de zolder van een grootoom (of zoiets) en had aanvankelijk ook geen idee van de oorsprong ervan. Ik heb dan wat opzoekingswerk gedaan en hem laten weten dat ze van Vogel waren. Heel vriendelijke mens, en hij heeft ze zelfs tot bij mijn deur gebracht.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Had de beitels al zien voorbij komen op 2dehands, na het lezen van dit topic toch maar een lading gekocht. Verkoper deed er ook 20 handvatten bij..

Ziet er alleszins degelijk materiaal uit, de ringen waren wat roestig maar dat mocht de pret niet drukken.

 
Laatst bewerkt:

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Ik kan een aantal nieuwe "oude" beitels kopen. Er staat een g en een vogeltje op. Ik denk Gerard Fogel Wuppertal. Kent iemand deze? Is duitse makelijk blijkbaar... kan iemand me wat meer info bezorgen?

Nico nog bedankt voor de tip
De beitels schreeuwen kwaliteit ze zullen zich nog wel moeten bewijzen op de langer termijn maar dat komt wel goed denk ik
En dat voor een schijntje
Als jij je ervaring met deze man niet had gedeelt had ik het niet vertrouwd en gedacht dat het een valstrik was
Ik heb op dit forum een discussie gehad over prijs kwaliteit van beitels van de lidl nou deze komen ook uit wuppertal maar je kan er wel een stuk padouk mee hakken met een vouw van 25 graden zonder dat ze veranderen in een broodmes en dat voor 1,30 euro per beitel incl. Verzendkosten
Thanx
 

johanc

Actieve deelnemer
22 apr 2014
49
11
Grave - Noord Brabant
Ik had ook een bod gedaan en heb inmiddels betaald. Het gaat om een set van 50 beitels en 20 handvatten. Voor mij alleen is dat wat veel.
Als er iemand interesse heeft in de helft van de set of een ander aantal dan hoor ik het graag. Qua prijs wil ik het graag hetzelfde houden dus 0.8 euro per stuk ex verzenden. Ik wil zelf graag 10 handvatten en beitels houden.
 

loeffen

Actieve deelnemer
31 mrt 2015
54
0
Bunde (limburg)
Ik had ook een bod gedaan en heb inmiddels betaald. Het gaat om een set van 50 beitels en 20 handvatten. Voor mij alleen is dat wat veel.
Als er iemand interesse heeft in de helft van de set of een ander aantal dan hoor ik het graag. Qua prijs wil ik het graag hetzelfde houden dus 0.8 euro per stuk ex verzenden. Ik wil zelf graag 10 handvatten en beitels houden.

Heb je zojuist pb gestuurd
 

Farends

Actieve deelnemer
12 okt 2015
121
0
Hallo Johanc.

Ik heb wel interesse in wat beitels incl handvat, welke maat zijn ze?
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Heb nog een mail gekregen van Jan.
Hij had mijn pakket al opzij gezet, maar was vergeten te antwoorden op mijn mail :)

Iemand toevallig wat tips voor andere/betere handvaten?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.