Iemand ervaring met deze houthandel

cutthroat

Actieve deelnemer
13 apr 2014
97
0
Heerhugowaard
Ik hoop dat ik in de goede sectie zit met mijn vraag. Anders bij voorbaat mijn excuses.

Ik woon in Heerhugowaard en ga voor hout regelmatig naar de Amsterdamse Fijnhouthandel. Goede zaak, maar voor mij niet echt praktisch. Nu kwam ik via via op internet houthandel Storm in Obdam tegen. Dit is voor mij heel wat handiger. Ik ga sowieso even kijken, maar vroeg mij af er hier mensen zijn die ervaring met ze hebben (vast wel :p). En dan bedoel ik met name de kwaliteit van het hout, de service en de prijzen in relatie tot andere houthandels. Alvast bedankt voor jullie moeite!
 

cutthroat

Actieve deelnemer
13 apr 2014
97
0
Heerhugowaard
Ik ben er afgelopen zaterdag geweest, en het is een leuk bedrijf. Niet heel groot, zo staat de Woodmizer onder een afdak op de werf :D. Ze hebben veel liggen en de eigenaar is een uitermate vriendelijke man.

Mijn indruk is dat ze geen heel exotische houtsoorten hebben, maar ik kan me vergissen (corrigeer me als ik het fout heb). Volgens de eigenaar doen ze eigenlijk alleen in bulk, maar hebben ze soms wat "afzaagsels". Wel willen ze met plezier een stuk hout wat zo uit de stapel te pakken is voor je pakken.

Zo heb ik een plank ruw essen (met een "cup" erin en ongeveer 250x20x5,5 cm) en een stuk iep van grofweg 50x50x6 meegenomen. Dit heeft me €70 gekost, wat ik niet heel goedkoop vind. Maar wellicht dat mijn blik daarop wat gekleurd is doordat ik bij de Amsterdamse Fijnhouthandel vaak kleinere stukken exotischer hout voor minder geld meeneem. Laat het maar weten als ik het verkeerd zie, ik heb hier per slot van rekening nog niet heel veel ervaring in.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Even grofweg - je hebt daar 0.0425 kuub hout voor 70 euro, da's omgerekend 1650 euro per kuub. Dat is een volstrekt gangbaar bedrag voor droog, bekantrecht hout (AF rekent bijvoorbeeld Eur 2000 per kuub voor essen van 52 mm dik, en Eur 2400 voor (amerikaans) iepen van 52 mm dik). Als je tevreden bent over de kwaliteit van het hout lijkt me dit een goeie tent.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.