Toch maar eens vragen...

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Ik neus zeer regelmatig op ons houtforum rond en ik kom daarbij steeds een hobbeltje tegen.
Even uitleggen: Mijn manier van gebruik hier is, dat ik in de rubriek 'Nieuw op het forum' langs de diverse topics naar beneden wandel, en aanklik wat mijn interesse wekt.
Onderaan klik ik dan natuurlijk op 'more activity' om de lijst te vervolgen met iets oudere topics.
Als ik daarna een topic heb bekeken, en dan terug wil naar het vorige scherm, kom ik niet op dat vorige scherm terug (het stukje van de lijst waar het topic stond aangeduid dat ik zojuist bekeken heb), maar weer op een eerdere ('hogere') schermweergave van 'Nieuw op het forum'. En moet ik telkens weer naar onderen scrollen en meerdere malen 'more activity' aanklikken om verder te kunnen gaan waar ik gebleven was.

(Een van de redenen waarom ik lang gewacht heb met het stellen van mijn vraag, is waarschijnlijk dattie zo ingewikkeld is om uit te leggen...).

Mijn vraag hierover is nu dus of ik zelf iets verkeerd doe (of onhandig), of dat er iets verkeerd staat ingesteld op mijn pc, of dat dit voor iedereen zo omslachtig werkt. Heeft iemand een idee wat ik bedoel en iets intelligents erover te melden? Mijn dank is alvast groot, want het is weliswaar maar een klein ergernisje, maar toch... Ben benieuwd.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
HI,

ik begrijp wat je bedoeld, bij mij doet tie precies hetzelfde. Denk dat dit standaard is. of wellicht ligt aan de browser ( ik gebruik chrome) heb het bij andere fora en bijvoorbeeld facebook ook.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
prob blijft daarmee hetzelfde.
het is ook gewoon leuk om, zeker als je een tijdje niet op t forum geweest ben om de meest recente activiteit af te struinen. zo kom je makkelijk op 2 of 3 pagina's verder. Als j dan een onderwerp aanklikt, klaar ben en terug wil gaan, krijg je als je op vorige drukt wederom de meest recente te zien ofwel de pagina "nieuw op het forum" zoder dat deze meteen naar de 3e of 4e pagina gaat ( waar je gebleven was) zodat je daarna weer verder kan scrollen. Kies je "nieuw op het forum" direct, da doe je het eigenlijk je zelf aan ;)
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Ik loop de pagina met nieuwe postings door en doe bij ieder topic dat ik wil lezen ctrl-klik. Daarmee open je de te lezen topics elk in een nieuw tabblad. Daarna 1 voor 1 de tabbladen lezen en na lezen met ctrl-w sluiten.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Snap het niet helemaal. Ik klik in de lijst nieuwe berichten altijd op het kleine knopje. Dan springt ie meteen naar het eerste ongelezen bericht.

knop.jpg

Onderaan klik ik dan natuurlijk op 'more activity' om de lijst te vervolgen met iets oudere topics.

Bij nader inzien doe je denk ik wat anders dan ik. Wat is dat voor knop 'more activity'? Die ken ik niet geloof ik.
 
Laatst bewerkt:

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
'Wij'doen idd wat anders.

knop more activity ( mini linkje) staat links onderaan de nieuw op forum pagina. Echt helemaal naar beneden. Door er op te klikken krijg je meer recente activiteit.
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.277
215
't hoofd van Overijssel
Je kan forums ook openen in een nieuw tabblad. Bij de meeste computers door te klikken op het neuswieltje, niet draaien maar klikken als een muis button. Dan opent heb berichct in een nieuw tabblad. In de instellingen kan je aan vinken dat er dan direct naar die pagina gegaan moet worden. Nieuwe tabblad afsluiten en dan heb je de basis pagina weer voor je.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.