tafelslijpmachine: Goedgoop of duur?

Cappe23

Actieve deelnemer
9 dec 2015
29
0
Hallo iedereen

Ik heb op het internet al een beetje lopen zoeken naar een tafelslijpmachine met een schuurband.
Nu is het eigenlijk wel vooral voor staal, om messen te maken.
Maar kan iemand mij vertellen of het een goed idee is om een tafelslijpmachine van €60 te kopen?
http://www.bol.com/nl/p/einhell-th-...699462/?Referrer=ADVBEBES002042-E3ZR7JOVZNJ2Y

Want wat is, behalve het vermogen, het grote verschil met bv. deze:


https://www.houkematools.nl/gereeds...tent=Huvema&utm_source=Beslist&utm_medium=cpc

Hetzelfde trouwens met kolomboormachine's, tafelzagen, enz. Je vindt ze al vanaf €50-€100 maar er zijn ook véél duurdere.
Waar zitten de grootste verschillen en is het verstandig om geld te geven aan deze allergoedkoopste machines?

Alvast bedankt voor de info en tips!



 
P

Pel

Guest
Ik dacht dat het toch wel te zien is dat die van Bol.com veel plastic als omhulsel heeft, en die andere helemaal van gietijzer en staal is. Nummer 2 krijg je m.i. niet versleten. Als je hem bijna niet gebruikt dan moet je die goedkope prul kopen, trouwens er zijn ook goede slijpmachines die goedkoper zijn dan die professionele slijpmachine.

Groet Pel.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
eens met Pel, alle waar naar zijn centen natuurlijk. bereidheid tot het uitgeven en de mate van gebruik (degelijkheid/ materiaalkeuze/watt etc) bepalen grotendeels wat voor machine je (zou moeten) kopen.
zelf heb ik een Tormek 7 met diverse hulpstukken. perfecte machine voor slijpen ed. mist wel schuurgedeelte, maar vind ik persoonlijk niet zo belangrijk.

gr.

Knutsel
 

Cappe23

Actieve deelnemer
9 dec 2015
29
0
Is de Einhell ook niet grotendeels metaal? Althans dat is wat bol zegt: "De Einhell TH-US 240 beschikt over een robuuste, zware metalen compacte behuizing"
Ik ben zeker bereid om wat meer te betalen om wat betere kwaliteit in huis te halen €300 is natuurlijk wel wat veel, zeker als de verschillen niet zo groot zijn.
 
Laatst bewerkt:

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
ehm tja... die moeten t ook "verkopen" wellicht voor je gevoel eens aan een "powerplus" of "Ferm" apparaatje gaan betasten bij de lokale bouwmarkt....en dat vergelijken met een apparaat dat in een professionele zaak staat.
 

Cappe23

Actieve deelnemer
9 dec 2015
29
0
Okay, dat doe ik :)
Maar stel dat het ok is, zou het dan het geld waard te zijn om iets als dit aan te schaffen?
Ik wil natuurlijk ook niet dat het vastloopt van zodra ik een lucifer wil schuren om het zo te zeggen.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
persoonlijk blijf ik weg bij dergelijke merken als ferm, powerplus, einhell, topcraft ed. voor incidenteel gebruik voldoet het meestal, maar voelt niet goed. Heb er eea van gehad en later vervangen door andere merken. Wederom bereidheid tot het uitgeven en de mate van gebruik (degelijkheid/ materiaalkeuze/watt etc) bepalen grotendeels wat voor machine je (zou moeten) kopen. Als je dagelijks er gebruik van gaat maken koop dan een degelijke goede machine, die ook wat duurder is. zeg die 2e machine of die laatste hbm. Prijs geeft meestal ook wel een mate van professionaliteit in materiaalkeuze aan. Bepaal voor je zelf hoe veel je em gaat gebruiken en welk bedrag je er voor over hebt en ga es kijken in de winkel en til eens zon apparaat op en laat je ook deels leiden door die ervaring. met al die machines kan je een lucifer slijpen btw.
 

Cappe23

Actieve deelnemer
9 dec 2015
29
0
Elke dag gaat hij zeker niet gebruikt worden, daarvoor heb ik (helaas) te veel schoolwerk.
Maar jullie hebben mij overtuigd om toch maar door te sparen voor een kwalitatiever apparaat dat langer meegaat.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Het verschil in prijs komt mede door.
Qualiteits verschil lagers.
Goed lager a €10 p/st
Goedkoop lager €0,50 p/st
Verschil levensduur 20 jaar t.o.v 2 jaar

Motor wikkeling.
Duur: dikke koperdraden welke met een kunsthars vast gegoten zijn.
Goedkoop dun draad welke los gewikkeld is
Los gewikkeld geeft vibraties wat de coating om het koperdraad doorslijt en kortsluiting geeft.


Behuizing.
Duur: dikker metaal.
Goedkoop: dun metaal
 
P

Pel

Guest
Cappe23, verstandige beslissing, je moet maar denken goed koop is duur koop, en misschien kom je ergens een goede tweedehandse tegen voor een schappelijk prijsje?

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Heb je verkeerd gelezen 35 kilo watt, maar hij weegt 18 kilogram dat is 10 kilogram zwaarder als die van Bol.

Groet Pel.
 

Cappe23

Actieve deelnemer
9 dec 2015
29
0
Ja voorlopig blijft het volledig handwerk, een stuk vermoeiender, maar je mag dan wel een stuk trotser zijn op het resultaat
 

Cappe23

Actieve deelnemer
9 dec 2015
29
0
Inderdaad maar ik bedoelde eigenlijk die van HMB
Sorry voor de onduidelijkheid.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Kijk eens naar een tweede hands creusen zijn vaak op veilingsites of mp voor weinig geld te koop. Meestal koop je een weinig gebruikte machine.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Ik vind de keus erg lastig in dit geval vanwege het prijsverschil. Als je het als een nieuwe hobby wilt uitproberen zou ik voor een goedkoper model gaan. mijn schuurmachinentje doet het ook nog steeds, het motortje wordt erg warm als je hem lang gebruikt. Verder valt er ook wel eens een schroefje uit, maar dat is wel weer te maken. die hbm kun je proffesioneel gebruiken en waarschijnlijk een paar uur achter elkaar laten draaien. Dat moet je met de budget versies dus niet proberen. via marktplaats is ook wel eens wat te vinden.

bandschuurmachine_tafelmodel.jpg
 
P

Pel

Guest
Cappe23 heeft het over een slijpschuur machine, Blom3dd heeft het over een schuurmachine een wezenlijk verschil, de eerste is voor staal, de tweede is voor hout.

Groet Pel.
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Ik doe er ook vaak ijzer mee hoor, gaat prima. Daar gaat mijn reactie niet over, je kunt met minder ook wel eens genoegen nemen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.