Herstart voor Athanor (Fons)

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Beste mensen,

Dit is het eerste topic in mijn tweede Athanor account op dit Forum. Door de storing afgelopen weekend is mijn oorspronkelijke account verloren geraakt, Jaap zal onderzoeken of de oude informatie weer gekoppeld kan worden aan deze hernieuwde registratie. De bijdragen die ik eerder op het forum leverde zie je onder de toevoeging "Guest".
Zoals hier een goede gewoonte is stel ik me ook maar even voor. (Bij mijn eerste account heb ik dat niet gedaan).

Mijn technische achtergrond ligt in de jaren zestig, toen ik als 12 jarige jongen op de ambachtsschool kwam. Op LTS koos ik voor de meubelmakers opleiding met jacht- en carrosseriebouw als kopklas. Daarna heb ik een jaartje gewerkt als meubelmaker en carrosseriebouwer. Tijdens die schooljaren bouwde ik met mijn vader en broers 's zomers een aantal zeilschouwen. Later ben ik bij een verzekeringsbedrijf gaan werken, waar ik de huisdrukkerij op poten zette en ondertussen alle grafische opleidingen volgde. Na een overstap naar het management van de kantoorautomatisering heb ik veel fusieperikelen van verzekeraars meegemaakt. Begin jaren 90 had ik het daar wel gezien en ben gestopt met werken en 6 jaar gaan studeren aan de Universiteit voor Humanistiek in Utrecht, waar ik de opleiding tot humanistisch geestelijk verzorger heb gevolgd. Aansluitend heb ik 16 jaar als geestelijk verzorger in de zorgsector gewerkt en daarnaast een eigen coachingspraktijk aan huis gehad. In maart dit jaar ben ik met vervroegd pensioen gegaan.

Klussen en bouwen ben ik altijd blijven doen. Ruim 10 jaar geleden heb ik me weer op het meubelmaken gestort. In mijn garage heb ik een werkplaats ingericht met professionele machines en goed handgereedschap. Sindsdien maak ik meubels en doe veel timmerklussen in- en rond ons huis. Vanaf 2008 ben ik actief deelnemer aan dit Forum waar op een positieve manier heel veel kennis en ervaring wordt uitgewisseld. Met een aantal andere forumleden zit ik in het bestuur van de Open Dag Hout.

Mijn ambitie is om nog eens een mooie meubelmakers werkbank te maken. Ook wil ik de komende tijd mijn werkplaats nog wat verbeteren qua inrichting. Daarnaast ben ik helemaal niet tevreden over de stofafzuiging, ik ben me momenteel weer aan het inlezen op de kennis van Bill Pentz. Wie weet welke inspiratie ik daar opdoe?

Ik zal nu weer een vervolg geven aan mijn topics die nog lopen.

Fons
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Herwelkom Fons,
Maar even voor mijn idee, zijn jouw oude postings wel terug te vinden onder guest of zijn er ook postings verdwenen?
Dat laatste zou erg triest zijn want volgens mij heb jij toch wel een aantal keren wat zinnigs gepost.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Welkom Athanor,

volgens mij heb ik deze nickname al eens eerder gezien:D

Alle gekheid op een stokje, leuk dat je weer terug bent met je eigenste naam.

Ik ga met plezier jou topics weer volgen.
Mvg,:).
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
@lemen
voor zover ik zelf heb kunnen nagaan zijn de topics en reacties allemaal nog aanwezig, inderdaad met de vermelding guest.

Fons
 
P

Pel

Guest
Weer Welkom op het forum Fons, ik las regelmatig je postings daar zag ik aan dat je een heel goede vakman bent, dat je kwa kennis hier op het forum zeker een aanwinst bent.

Groet Harrie.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Nu heb je terug de gelegenheid om je voor te stellen!
Wel een merkwaardige (of indrukwekkende) carrière die je gemaakt hebt. Je moet het maar durven en kunnen. Zeker om op latere leeftijd nog 6 jaar gaan studeren.
Hopelijk krijgt Jaap je account gerepareerd (of kan hij tenminste de teller van de jou geposte bijdrages bijwerken).

Mathieu
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Dank voor de leuke reacties mensen! Ik zie mezelf als een zoekend mens en de carrièrewendingen horen daarbij... Maar tegen de veertig en in het management van de ICT gemangeld worden in de fusiekrachten is een goede aanleiding om keuzes te maken. Financieel kon ik indertijd tijdens een reorganisatie een mooie springplank krijgen voor de studietijd. Bovendien was ik al zeer geïnteresseerd geraakt in filosofie, psychologie en zingeving door de complexe projecten die ik met bijzondere en mooie mensen heb gedaan, vandaar de switch indertijd.

Fons
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Welkom terug Fons. Zeer afwisselende loopbaan. Als je werk kan doen waarbij je je goed voelt ben je een gelukkig mens.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Welkom op het forum.
Wat een interessante loopbaan, van meubelmaker naar geestelijk begeleider. Hoewel dat voor mij eigenlijk bijna het zelfde is. Op zolder kan ik met mijn schaafjes helemaal tot mezelf komen.
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
933
Leeuwarden
Ja Raymond, dat rustgevende en weer tot jezelf komen was een van de belangrijkste factoren om naast mijn week als geestelijk begeleider weer met meubelmaken aan de slag te gaan. Met de handen werken helpt om de balans te bewaren.


Fons
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.690
Terkaple
www.woodworking.nl
Mooie herintroductie Fons! Fons is voor mij vanaf het begin een grote steun geweest, om eens even te sparren over het wel en wee op het forum. En natuurlijk secretaris van Open Dag Hout! Binnenkort maar eens kijken hoe we van Athanor guest en Athanor er weer eentje maken!

jaap
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Mooie herintroductie Fons! Fons is voor mij vanaf het begin een grote steun geweest, om eens even te sparren over het wel en wee op het forum. En natuurlijk secretaris van Open Dag Hout! Binnenkort maar eens kijken hoe we van Athanor guest en Athanor er weer eentje maken!

jaap
Ik denk dat Fons voor ons allemaal een steun is...is 2 niet beter dan 1?:D (ps Fons leuk om wat meer achtergrond te lezen bij de persoon)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.