Buitendeur

ThierryV

Actieve deelnemer
14 feb 2014
49
1
Ooike, Belgïe
Hallo,

Ik dien voor een opdracht een tijdelijke wand te plaatsen met daarin een deur en een raam. Het is om een overdekte patio met langs 3 kanten gevels, af te sluiten van buiten en tijdelijk dienst te doen als wachtzaal voor de camionchauffeurs.
Nu dient het dus redelijk goedkoop te zijn aangezien binnen 6mnd en een jaar de wand weer wordt uitgebroken. Wat zouden jullie daar dan in steken van buitendeur? Goedkoop schilderdeurtje gaat uiteraard niet want de ene kant geeft buiten uit.

Ter info. Ik zou de wand als volgt opbouwen van binnen naar buiten.

OSB
CLS 38x140 gevuld met isolatie
Celit 3d platen vastgemaakt met tengellatten

Het is waarschijnlijk niet volgens de heel correcte opbouw van een normale houtskeletwand. Ik zou bvb geen gevelbekleding voorzien omdat het binnen paar maand toch uitgebroken wordt en die celit 3d platen waterdicht en winddicht zijn maar toch wandopen.

Alvast Bedankt voor de hulp.

grt,
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.097
235
Goeree-Overflakkee
Ik heb een tijdje een tijdelijke voordeur gehad van een plaat multiplex. Ter plaatse van de scharnieren en slot er een tweede laag opgelijmd. Heeft er uiteindelijk een jaar of 6 gezeten. Trok een beetje krom, maar werkte prima. Ik had hem alleen in de grondverf staan. Weet niet meer of het watervast verlijmd multiplex was, denk het wel.

Een goedkoop kozijn kan je maken van twee 2x3'tjes, haaks tegen elkaar schroeven.
 

ThierryV

Actieve deelnemer
14 feb 2014
49
1
Ooike, Belgïe
Bedankt ik hebx inderdaad een 2de hands witte PVC deur met kader gevonden voor 170€. De klant had graag gehad dat de deur naar buiten draait. Nu deze deur draait naar binnen zoals alle voordeuren. Kan je dit gewoon omdraaien?
 

tuoh

Oud hout
Bedankt ik hebx inderdaad een 2de hands witte PVC deur met kader gevonden voor 170€. De klant had graag gehad dat de deur naar buiten draait. Nu deze deur draait naar binnen zoals alle voordeuren. Kan je dit gewoon omdraaien?

Als tijdelijke oplossing gaat het wel, plaats ze gewoon met de buitenkant naar binnen. De dichtingen zitten dan wel verkeerd, er is kans op wat waterinfiltratie en winddicht zal ze ook niet 100% zijn omdat de decompressiekamer dan aan de verkeerde kant zit. Maar voor een paar maanden zal dat weinig rol spelen zeker?
 

ThierryV

Actieve deelnemer
14 feb 2014
49
1
Ooike, Belgïe
Ik was van dezelfde mening. Ik heb dit besproken en blijkt inderdaad geen probleem te zijn. Dus weer een probleem opgelost. Vanavond deur afhalen en morgen aan de slag. Bedankt voor de hulp en advies allemaal.
Grt,
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Wat bedoel je met tengellatten, ik ken die naam alleen maar voor dakbedekking namelijk de latten onder de panlatten van dakpannen. Als je er nog bij kan zou ik nog een dwarsbalkje plaatsen bij de staander van het deurkozijn, het zeker voor het onzekere zodat niet je deur gaat klemmen.

Edit: lees nu pas dat het maar voor 6 maanden is dan maakt het allemaal niet zo uit:p.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.