storing woodworking.nl error database

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Beste forummers,

tijdens de laatste snelle sinterklaas inkopen zaterdagmiddag, kreeg ik een appje van Fons (Athanor) dat ons forum er al een half uur uitlag. Thuis gekomen direct op onderzoek, wat snelle acties en het leek weer te werken. Helaas later op de avond (wij vierden sinterklaas bij familie) weer storing en ik had inmiddels bijna 3000 error mails van het systeem. Heb het forum maar uitgezet en o.a. de database opnieuw op laten bouwen en indexeren en het lijkt nu wel goed te gaan. De meest voorkomende melding is die, dat er te veel gebruikers voor de database zijn. Als je daar naar zoekt op internet, komt het ook voor dat spammers uit rusland of china te massaal zich proberen te registreren. Het forum om 07:15 weer aangezet.

mijn excuses voor het ongemak, ik hoop dat het nu weer goed werkt.

jaap
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Fijn baas, het is volgens mij allemaal weer goed op dit moment ik heb al weer een reactie geplaatst.
Wat een ellende gisteren ik kon maar niet inloggen en ook niet reageren en erger nog geen plaatjes kijken.
Wel vervelend voor je dat het nu net op de dag van Sinterklaasavond moest gebeuren.
Bedankt (Sinter)baas voor alle moeite.
Mvg,:).
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Beste Baas, hallo Jaap,

Bedankt voor alle moeite, zo zie je maar hoe populair het forum is! (en onmisbaar)

Groet, Marcel.
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Ja, het lijkt weer goed te werken, maar helaas voor in ieder geval 1 forummer is het wel wat zuur, ons aller Fons, Athanor op het forum, secretaris van de stichting Open Dag Hout, zijn account is verdwenen, foetsie, helemaal weg......
In de posts staat nu Athanor guest, ik ga binnenkort nog maar eens zwaar zoeken hoe we dat weer kunnen oplossen.

jaap
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Dit forum gebruikt phpBB3, toch? Klinkt alsof Athanor z'n entry in de user tabel corrupt is geraakt. Als je een volledige backup van de database hebt, kun je die terugzetten met minimaal verlies.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Het is vbulletin op mysql. Er zaten schijnbaar meer corrupties in. Back-up is te oud, ik wil het forum eerst naar een nieuwe server overzetten en dan kijken of we het kunnen repareren . Fons is gelukkig nog onder ons!!

Jaap
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Hey Baas, ik merkte gisteren ook dat het niet werkte maar thumbs up voor je dat je het in een feestweekend toch zo snel weer in de lucht weet te krijgen.

Keep it up!
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Ahhh hopelijk is het te repareren... Dank voor al je harde werk jaap, fijn dat het forum zelfs in een feestweekend weer online was!
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Ook mij lijkt het niet te lukken om een reactie te plaatsen ?

Ook snelle reactie venster werkt niet
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.