Soorten hout bepalen

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
In de zomer heb ik bij AF 2 aktie pakketten hout gekocht gehad. Tot nu toe heb ik hier nog niets mee gedaan gehad. Vandaag heb ik dan een rekje gemaakt heb om voorraad op te leggen en dus ook dit hout. Bij het uitpakken van de 2 pakketten kwam ik tot de conclusie dat er niet op alle balkjes de houtsoort vermeld staat, voor een leek als mijzelf is dit vrij vervelend aangezien ik toch graag weet waarmee ik aan het werk ben.

Nu zou ik graag bepalen met jullie hulp welke houtsoorten er over blijven zonder naam.
Of misschien iemand die eens wil langskomen


DSC_0048.jpgDSC_0049.jpgDSC_0050.jpg
 
P

Pel

Guest
Als je er nu nummertjes bij had gezet, was het denk ik eenvoudiger geweest, maar misschien kan dat alsnog?

Groet Pel
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Van een foto vind ik het altijd moeilijk, kleur wil wel eens behoorlijk afwijken, maar hieronder mijn poging
2: merbau
4+11: essen
6: eiken
 
P

Pel

Guest
Ik ben het gedeeltelijk met Ronald eens no.6 is eiken, no.11 is essen, no.4? no.2 merbau of marantie, no. 8 afzelia, no.12 lindehout? Alles onder voorbehoud natuurlijk.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Stekkestim, ik denk dat het voor jou een heel gezoek zal zijn strak welk hout de meeste stemmen heeft gekregen? Zoveel hout bewerkers zoveel meningen, maar nummer 6 is zeker eiken je kunt immers op de kopse kant de gele stralen zien.

Groet pel.
 

stekkestim

Actieve deelnemer
1 nov 2015
214
2
Waanrode
www.cnc-creations.be
Allemaal al bedankt voor de bijdrage, het blijkt inderdaad vanaf foto' niet zo makkelijk te zijn als gehoopt
Van nr6 had ik ook al een vermoeden dat het eiken ging zijn als ik 2plankjes waarvan ik wist dat het eiken was.
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Nr. 1 is teak

Hoewel je van een foto niet de houtsoort kan bepalen, behalve dan van wat algemene handelshoutsoorten en dan nog kan je vreselijk de mist ingaan is het zeker geen teak, dat zit niet in de pakketten van de Arnhemse Fijnhouthandel. Ze geven zelf al aan dat daar geen luxe/dure soorten in zitten....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.