Advies voor machine om zaagbladen te slijpen

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Hoi Allemaal

Eens wat zitten speuren voor een apperaat om zaagbladen te slijpen, zijn er verschillende, maar welke is nou goed en ook een beetje betaalbaar.
Momenteel een stuk of wat bladen die geslepen moeten worden, dus dan heb je al gauw de prijs van het laten slijpen er uit. Bijkomend voordeel je hoeft niet te wachten.
Zo maar het idee dat sommige van jullie wel ervaring hebben met zo een apparaat.

En welk merk zaagbladen is van goede kwaliteit maar niet superduur.

En misschien eens een informatieve site met uitleg over verschillende soorten tanden, zoals wisseltanden, vlakdaktanden en hoeveelheid tanden

Stiekem meer als 1 vraag maar ja

Alle info welkom :)
 

trilliwilli

Post veel
11 apr 2015
1.061
8
Leiderdorp
Het is niet alleen een apparaat, ook de kennis van het slijpen.

Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, en gewoon je bladen naar de slijper brengen. Als het slijpen fout gaat, verziek je dus ook gelijk je zaagblad.

Bovendien zijn die goedkope slijpstenen helemaal niet zo best, dat je zaag er weer echt scherp van wordt.
Alle waar naar zijn geld.
 

jjjlll

Actieve deelnemer
Ik heb ooit zo'n apparaat gekocht, ergens in 2011 meen ik, ik meen dat ik iets van 70 Euro er voor heb betaald, in een of andere bouwmarkt..
Het merk, Einhell, koop ik normaal nooit, alleen maar ellende bij wat regelmatig gebruik.
Dit apparaat doet netjes wat hij moet doen, de vlakke kanten slijpen van zaagblad tanden, meer ook niet.
Voor mijn gebruik voldoet het apparaat, voor wat groter werk slijp ik tevoren even de tand kanten.

Het verbaast me inderdaad dat die Koos niet laat zien hoe dat apparaat slijpt, daar gaat het toch om.

Ik ben wel benieuwd hoe zaagbladen officieel geslepen worden, alleen de vlakke kant, of andere kanten van de tand. Kan iemand daar wat meer van vertellen?

IMG_20151205_101031 zaagbladslijper rot.jpg
 

herbieferbie

Actieve deelnemer
8 aug 2011
229
1
Oud gastel
Ja zo een apparaat had ik op het oog, geen rocket science , als hij maar doet wat hij doen moet. En idd einhell is verders een vreselijk merk, maar voor die paar keer dat je het gebruikt.
Volgens mij is binnenkant slijpen voldoende
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.