Taxus bol met voet

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
Gisteren een stammetje taxus te lijf gegaan met dit resultaat.

Bol Ø 190mm, geschuurd tot 400 en afgewerkt met hardwax olie.


517zgi.jpg


k2b8ut.jpg


jg07lt.jpg


j9sfb6.jpg
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Prachtige bol Paul! Uit de vrije hand gedraaid of met een ballendraai-hulpstuk-ding?
Persoonlijk zou ik het voetje veel kleiner maken en uit een contrasterende kleur. (bv gezwart eiken) zodat de vorm en kleur van de Taxus er meer uitspringen. Maar ja... da's smaak...
 

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
Ronald, de bol is gedraaid met een "ballendraai-hulpstuk-ding" (scrabble waarde :confused:)

Om eerlijk te zijn, over de voet ben ik ook niet helemaal tevreden .
De hoogte en de vorm zijn voor verbetering vatbaar en een donkere kleur zou de bol inderdaad beter tot zijn recht laten komen.
Bedankt voor de suggestie.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi bolletje Paul.
Nu heb je de smaak te pakken om te posten hé.
Het zal een verslaving worden.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
zeeer mooi!!

Ik vind dat dat het voetstuk wel voor meer spanning zorgt . Het interessante , in dit geval, is dat de nerven zowat gespiegeld worden. Doet mij denken aan het zichtbaar maken van magnetisme bij een spoel met een kern.

prachtig

groeten,
Ornament
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Wow, dit vind ik wel een heel, heel erg gave bol! Prachtige tekening van het hout en het contrast met de ruwe defecten maakt dit in mijn ogen zoveel interessanter!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.