Picknicktafel zitjes

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Beste allen,

Binnenkort ga ik een picknicktafel maken. jaja.. in de herfst.
In de wijk waarin ik woon, met veel flatjes, is er een project gaande dat je als bewoner een stukje gemeente tuin kan beheren.
Mits hier eetbare gewassen te verbouwen.
Nu ga ik samen met mijn vrouw een stukje beheren met fruitstruiken/boompjes.
En nu mag ik ook een picknicktafel gaan maken waarvan de organisatie het materiaal betaald. (mits binnen normale grenzen, helaas geen teak dus..)

Nu ben ik bezig met een mooi ontwerp met lekker veel verstekken. en met in het midden een soort plantenbak voor kruiden. Waar in het midden een parasol moet passen.
Maar nu kom ik bij het probleem van de contructie van de zitjes. Kunnen jullie met me meedenken? Hoe maak ik (zo veel mogelijk bij het ontwerp passend) de zitjes degelijk? Hij komt in de openbare ruimte dus moet aardig hufterproof zijn.
Dan kom ik ook bij vraag twee.. heeft iemand ervaring met een buitenmeubel verankeren in de grond? Zodat deze niet (snel) gejat wordt?


Tuintafel.jpg
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Na even puzzelen met deze oplossing gekomen. Volgens mij worden die stoeltjes zo wel stevig :)
Nu nog de oplossing voor het verankeren.. Iemand een idee?
Tuintafel2.jpg
 
Laatst bewerkt:

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Gat boren in de onderste platte delen van de stoelen en rvs draadeinden met platte kop erin laten verzinken die gemonteerd zitten in beton elementen die in de grond verzonken zijn.
Je kan ook kant en klare betonelementen kopen met draadeinden die je dan door het hout heen laat komen en moeren erop, afslijpen en even dichtlassen.
https://www.google.nl/search?q=beto...L7zavJAhVD_w4KHfCGCd0QsAQINQ&biw=1600&bih=766
Alles is mee te nemen maar zo maak je het niet gemakkelijk voor ze.
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Leuk idee! Ook tof dat de organisatie eraan bij wil dragen, het wordt dus echt een gezamenlijke picknicktafel?

Ik heb zelf naast dat ik sinds kort met hout werk ook een volkstuin/moestuin en het idee van kruiden in je tafel te zetten zou ik afraden... Kruiden, zeker als je er wat meer wilt zetten hebben meer ruimte nodig. Dan is het leuker om een kruidenspiraal te maken waar ook de buurt lekker van kan plukken.
Daarbij lokken kruiden ook veel insecten en ik weet niet of het een kinderrijke buurt is maar als je hele tafel (even overdreven) vol zit met bijen en wespen dan zit je daar toch minder rustig (tenminste ik wel).

Verder echt een heel leuk idee, daar gaan jullie het komende jaar al veel plezier van hebben!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.