CBN slijpwiel 150 x 40 mm bij Ronald Kanne gekocht.

P

Pel

Guest
Een CBN slijpwiel bij Ronald Kanne http://dehoutdraaierij.nl/ gekocht, ik moet zeggen dat is zijn prijs zeker waard. Ik zat te dubben of ik een nieuw slijpwiel voor de natslijpmachine of voor op de werkbankslijpmachine zou kopen? De natslijpmachine van Nooitgedagt is ± 30 jaar oud wel gereviseerd maar toch, eerst eens grondig geïnspecteerd, kwam tot de conclusie dat er speling op de as zat. Dus dat risico nam ik niet, zodoende een slijpwiel van 150 x 40 mm voor de werkbankslijpmachine besteld en enkele dagen later geleverd. Een beitel geprobeerd, en ik moet zeggen dat was een heel andere ervaring, het staal werd niet warm, de schijf nam m.i. toch redelijk wat van de beitel af, maar op de site van Ronald staat te lezen, dat het alleen in het begin het geval is. Naar wat ik nu al ervaren heb is, dat de schijf zijn geld wel degelijk waard door de voordelen, geen verbrand staal, en lange levensduur, en praktisch geen vonken van het materiaal. Ook had Ronald via een faillissement een heleboel PFeil gutsen opgekocht, die gaan voor een spotprijs de deur uit, daar heb ik er gelijk ook enkele van besteld, een 7/15 en een 11/30 guts. Al met al een goede deal met Ronald kunnen maken, de gutsen staan nog niet op zijn site, hij zit met de verbouwing van de werkplaats dus druk bezig.

3 CBN slijpwiel.jpg

Ook gelijk maar een ander slijpsteun erop gezet, zodat ik meer slijp mogelijkheden heb.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.