Werkbank even onder handen genomen

Meubelle

Actieve deelnemer
24 jan 2014
52
1
39
Lennik, België
www.facebook.com
Nu ik toch vastzit met 2 gebroken vingers, heb ik besloten om mijn werkplaats even onder handen te nemen...

Om te beginnen met de werkbank. Ik heb die vorig jaar vlug vlug in elkaar gestoken, maar de gerecupereerde plank was nu eenmaal te krom. Niet handig voor een werkbank.
Dus 2 latten waterpas ertegen gezet, freesbak erover. En frezen maar. Hier de werkbank voor...met de parallelle latten.

IMG_20151105_135136[1].jpg

En hier na het frezen :
IMG_20151105_155955[1].jpg

Ik heb er ook nog een rand rondgezet om 2 redenen :
- kromtrekken in de toekomst vermijden
- nu heb ik een lat die uitsteekt onder de tafel, waar ik zaken aan kan vastklemmen (dat was anders altijd een gedoe)

Tafel ook nog even gelakt, en hier het resultaat.

IMG_20151117_140634[1].jpg


Voila, dat is ook weer gedaan, die bank kan er weer even tegen ;)

Wat ik intussen ook nog gedaan heb (zonder foto's) is een kastje gemaakt met al mijn slijptoestellen. Die staan nu allemaal op een plankje vastgeschroefd. Ieder van die plankjes heeft dezelfde 4 verankeringspunten, die ook in de werkbank zitten. Nu kan ik dus gewoon eender welk toestel nemen, 4 vijzen erin. En slijpen maar.

Voila
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Dat ziet er weer keurig uit het lijkt wel weer nieuw.
Denk je echt dat die rand tegen kromtrekken helpt als dat eenmaal begint?
Mvg,:).
 

Meubelle

Actieve deelnemer
24 jan 2014
52
1
39
Lennik, België
www.facebook.com
Goh, de plank zelf zit met vijzen vast op het onderstel, laatste vijs zit op 10cm van de rand ongeveer. Dus zo heel veel zal ze sowieso al niet kromtrekken.
Die dwarse lat zit met lijm en nagels vast, dus het zal allicht wel wat helpen...

Volledig zeker ben je nooit, als een plank beslist om krom te trekken, zal ze kromtrekken ook ;)
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
Inderdaad, als de omgeving van de werkbank aan wisselende vochtgehalte onderhevig is weet je het nooit.

Op je eerste foto lijkt het werkblad van een plaat (of is dit verf) en op de laatste foto na het frezen aan elkaar gelijmde stroken.

Mvg,:).
 

Meubelle

Actieve deelnemer
24 jan 2014
52
1
39
Lennik, België
www.facebook.com
de plank is een gevingerlast beuken paneel dat inderdaad geverfd was. Heeft hier binnen eerst dienst gedaan als bar-tafel, dan een zomer buiten dienst gedaan als barbecue-tafel, en nu gerecycleerd tot werkbank...
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
de plank is een gevingerlast beuken paneel dat inderdaad geverfd was. Heeft hier binnen eerst dienst gedaan als bar-tafel, dan een zomer buiten dienst gedaan als barbecue-tafel, en nu gerecycleerd tot werkbank...

Zo lees ik het graag, hergebruik met de uitstraling van nieuw hout! Mooi projectje.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.