Verstelbare houten klemmen

janwijbrand

Actieve deelnemer
11 apr 2010
142
2
Rotterdam
Een tijdje geleden heb ik bedacht om, met name voor familie, te proberen verjaardagskadootjes zoveel mogelijk zelf te maken. Dat lukt niet altijd, maar deze keer gelukkig wel: voor mijn vader heb ik een set houten klemmen gemaakt ("hand screw clamps", maar ja, hoe heten ze in het Nederlands?).

Op Youtube had ik al verschillende bouwverslagen bekeken, maar ik vond ook de nodige inspiratie in de onderdelen in de "bak met spullen die je niet moet weggooien, want je hebt er ooit nog wat aan". Zoals bijvoorbeeld: de stalen pennen, met dwars in het midden schroefdraad getapt (hoe heten die?) - komen van een lang geleden overleden Ikea-keukentafel. Ik had ook nog een stuk beuken liggen, wat M8 draadeind, zelfborgende moeren en een stukje stalen CV-leiding.

Hier het resultaat. De ontvanger is er blij mee! En nu wil ik ook een set voor mijzelf ;)

hand-screw-clamps-1.jpg


hand-screw-clamps-2.jpg


hand-screw-clamps-3.jpg


hand-screw-clamps-4.jpg
 

ov79

Nieuw lid
18 okt 2015
15
0
fraai hoor ,en altijd mooi om losse onderdelen zo opnieuw een bestemming te geven
 

erdevee

Actieve deelnemer
27 dec 2012
92
0
Haarlem
Zit haaks in de c.v.-buis nog een of andere bus gemaakt? Ik meen dat te zien op de foto's, maar ik begrijp niet waarom.

Wel hele mooie klemmen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.